Home Online Marketing Zoekmachine optimalisatie uitvoeren

Zoekmachine optimalisatie uitvoeren

929
DELEN
Zoekmachine optimalisatie uitvoeren

Heb jij als trotse eigenaar van een onderneming een mooie website gebouwd? Dan wil je uiteraard dat deze ook bezocht gaat worden. Een website heeft immers als doel het bereiken van (potentiële) klanten. Om het aantal websitebezoekers te laten groeien, moet de positie van jouw website in de zoekmachines stijgen. En voor een betere organische positie in de zoekmachines zal er zoekmachine optimalisatie moeten worden uitgevoerd. 

SEO: wat houdt het exact in?

Wanneer men een product of dienst zoekt, wordt er gebruik gemaakt van online zoekmachines. Er wordt bij een zoekmachine een zoekterm ingevuld en de zoekmachine komt vervolgens met zoekresultaten. Bied jij hetgeen aan waar de klant naar op zoek is? Dan wil je uiteraard dat de zoekmachine jouw website laat zien. Maar de online concurrentie is groot. Dit zorgt ervoor dat je niet zomaar hoog in de zoekmachines zult verschijnen. De toepassing van SEO, ofwel zoekmachine optimalisatie is daarom nodig. SEO is een vak apart. Veel ondernemers zijn deze materie niet machtig. Gelukkig kun je SEO diensten uit handen geven aan een SEO bureau. SEO experts zullen dan met het verbeteren van de vindbaarheid van jouw website aan de slag gaan.

Inzicht in je resultaten 

Als ondernemer heb je een product of dienst ontworpen dat je wilt verkopen. Voor het genereren van verkoop is het internet heel belangrijk. De basis voor een omzet begint dan ook bij de bouw van een website. Is de website af? Dan komt de zoekmachine optimalisatie om de hoek kijken. SEO experts zullen gaan kijken hoe jouw positie in de zoekmachines verbeterd kan worden. Is het gelukt om hoger in de zoekresultaten te verschijnen met jouw website bij relevante zoekopdrachten? Dan zal je automatisch meer websitebezoekers gaan krijgen. Dit is plezierig. Maar je wilt dat deze websitebezoekers uiteindelijk ook klanten worden. Hierbij komt CRO om de hoek kijken. CRO is conversie optimalisatie ofwel een systeem voor het omzetten van websitebezoekers in klanten. 

Investeren in marketing: een slimme zet

Investeren in marketing een slimme zet

De meeste ondernemers weten wel dat ze tegenwoordig zonder website niet meer mee doen. Een website is met de digitalisering onmisbaar geworden. Maar met enkel de bouw van een website ben je er niet. De concurrentie is online groot en deze neemt alsmaar toe. Je wilt als ondernemer de concurrentie de baas blijven en daarom is investeren in marketing noodzakelijk. Daarbij kan een ondernemer SEO en SEA inzetten. De voordelen van beide kanalen vind je in het artikel over SEO vs SEA.

SEO lijkt voor veel ondernemers wellicht wat abstract. Maar een betere positie in de online zoekmachines zorgt daadwerkelijk voor meer websitebezoekers. En met meer websitebezoekers kun je uiteindelijk meer omzet genereren. Je kunt dus met recht stellen dat marketing en meer specifiek SEO een onmisbare investering is. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here