Home Blogs Zakelijk Instagram, wat moet je eigenlijk delen?

Zakelijk Instagram, wat moet je eigenlijk delen?

220
DELEN

Zakelijk Instagram gebruiken biedt bedrijven voordelen, vooral omdat fotomateriaal ervoor kan zorgen dat klanten meer betrokken worden. Betrokken klanten zijn betere klanten. Maar wat moet je nu eigenlijk op een zakelijk Instagram account posten? Veel bedrijven hebben hier moeite mee, waardoor er foto’s op Instagram verschijnen die eigenlijk niets met het bedrijf te maken hebben. Wij geven je 7 tips voor zaken die je op Instagram kunt posten als bedrijf.

1. Je positieve recensies

Ontvang jij beoordelingen van klanten, bijvoorbeeld via een recensieprogramma, via Google of via de online telefoongids? Dan kun je eens een screenshot maken van een aantal van deze positieve reacties. Juist ervaringen van anderen op onafhankelijke sites zijn heel waardevol om te delen met mensen die nog twijfelen over een eventuele samenwerking of aankoop.

2. Je personeel laten zien

Je bedrijf runt zichzelf niet. Je hebt mensen in dienst die ervoor zorgen dat het bedrijf goed functioneert, zoals het hoort. Deze mensen verdienen het om eens in de spotlights gezet te worden. Benoem een medewerker van de week, van de maand of van het kwartaal en post een foto van hem of haar aan het werk op Instagram.

3. Je assortiment

Of je nu diensten of producten aanbiedt, je hebt altijd een assortiment. Je biedt meer dan één iets aan. Laat dit ook zien. Fotografeer je assortiment en presenteer deze op Instagram. Veel mensen zullen niet precies weten waar zij nu bij jou voor terecht kunnen. Neem de onzekerheid weg door het te tonen.

4. Een kijkje binnen je bedrijf

Bedrijven zijn vaak toch wat mysterieus. Mensen krijgen orders binnen van een bedrijf, maar hebben geen idee hoe deze order nu eigenlijk is verzameld en ingepakt. Voor jou is dit natuurlijk de normaalste gang van zaken. Jij kent je bedrijf als geen ander en vindt het allang niet meer bijzonder om te kijken naar de processen die er plaatsvinden. Voor je volgers is dit anders. Deel eens wat kiekjes ‘achter de schermen’ op Instagram.

5. Een serie starten

Probeer eens een serie te bedenken. Je bent vast wel bekend met ‘Throwback Thursday’. Eén iemand heeft dit ooit bedacht. Een idee waarbij je op donderdag oude foto’s uit de doos haalt om te delen. Inmiddels weet praktisch iedere social media gebruiker wat het is en doet er ook regelmatig aan mee. Probeer een dergelijke serie te bedenken. Dit levert je altijd veel reacties op.

6. Quotes en tegelspreuken

Het is altijd goed om mensen te inspireren. Heb je een goede spreuk die niet heel bekend is, maar die voor veel mensen wel iets zou kunnen betekenen? Heb je goede stof tot nadenken? Post dan gewoon eens een quote of een tegelspreuk. Misschien kun je zelf wel de meest spraakmakende spreuken bedenken. Vergeet niet je bedrijfsnaam erbij te zetten.

7. Houd een wedstrijd

Organiseer eens een wedstrijd. Vraag je volgers om een specifieke soort foto te plaatsen van een onderwerp dat past bij jouw bedrijf, je producten of diensten, je locatie of bijvoorbeeld je bedrijfsprocessen. De winnaar kan zijn foto terugzien op jouw zakelijke Instagram account, waardoor deze door velen bekeken zal worden. Veel mensen vinden dit een hele eer en zullen dan ook graag meedoen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here