Home Blogs Welke visitekaartjes passen bij mijn bedrijf?

Welke visitekaartjes passen bij mijn bedrijf?

93
DELEN
Welke visitekaartjes passen bij mijn bedrijf

De wereld is weliswaar sterk gedigitaliseerd, maar sommige dingen veranderen nooit. Denk bijvoorbeeld eens aan het visitekaartje. Dit is nog altijd een gemakkelijk uit te delen aandenken dat tastbaar is. Daardoor blijf je beter in het geheugen van de potentiële klant hangen. Dit geldt al helemaal wanneer het juiste kaartje wordt gekozen. Welk kaartje is eigenlijk het juiste? Door een aantal zaken op een rij te zetten kan dit worden bepaald.

Het doel

Allereerst is het belangrijk om te bepalen wat het doel van het kaartje is. Wanneer de kaartjes zelf uitgedeeld worden op bijvoorbeeld een beurs, dan zal er persoonlijk contact met de ontvanger zijn. Er is dan dus al een indruk gegeven. Het kan dan vaak volstaan om een kaartje in de huisstijl te geven. Daarop staan de contactgegevens duidelijk weergegeven. Dit kaartje heeft als enige doel om een te maken afspraak op een later moment te kunnen doen. De gegevens zijn uitgewisseld maar de band is al ontwikkeld. Een gemakkelijk te delen kaartje is dan ruimschoots voldoende.

Indruk maken

Natuurlijk kan het ook zo zijn dat er met het kaartje een eerste contact wordt gelegd. Mogelijk zelfs zonder dat je hier fysiek bij aanwezig bent, bijvoorbeeld wanneer de kaartjes ergens zijn neergelegd om vrij te pakken. In dat geval is het dus wel iets belangrijker dat het visitekaartje er ook echt uit springt. Dit geldt zeker wanneer er meer kaartjes, folders en flyers op dezelfde plek verzameld liggen. In dat geval is een wat luxer kaartje, bijvoorbeeld met een vouw erin en wat meer informatie op de verschillende zijdes van het kaartje, een goede optie. Het kaartje moet dan aanzetten tot actie.

Uniek

Het is in ieder geval in alle gevallen van belang dat de kaartjes die gekozen worden uniek zijn. Dit kan bijvoorbeeld bereikt worden door het ontwerp. In dat kader is dus ook altijd de huisstijl van een bedrijf een belangrijke factor. Het kaartje moet immers in lijn zijn met alle andere uitingen van de onderneming, van de website tot en met het briefpapier en eventuele bedrukking van de bedrijfswagens. Zorg dus altijd in ieder geval dat het gekozen kaartje hieraan kan voldoen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here