Wanneer een organisatie net opstart, begint de ondernemer vaak met één vaste telefoonnummer waar alle telefoongesprekken naar toe woe worden geleidt. Wanneer de organisatie dusdanig begint te groeien en het aantal vaste werknemers begint te stijgen, wordt het voor een ondernemer interessanter om losse smartphones met abonnement aan te bieden aan de werknemers van de organisatie. Een ondernemer kan zelf bepalen welk assortiment smartphones hij wil aanbieden aan zijn werknemers. Wil je geld besparen als ondernemer, dan zou je kunnen kiezen voor refurbished iPhones. Deze toestellen zijn stukken goedkoper ten opzichte van gloednieuwe iPhones. Hierin is de refurbished iPhone Xs Max een ideale zakelijke smartphone. Wel is het belangrijk dat je goed bedenkt hoe hoog de eigen bijdrage zal zijn voor de werknemers.
Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van een zakelijke telefoon. Wat deze voordelen zijn, zullen in dit artikel verder worden uitgelicht.
Privé en zakelijk gescheiden
De belangrijkste voordeel van het gebruiken van een zakelijke telefoon is de scheiding tussen hun privé- en zakelijk leven. Wanneer jij druk bezig bent met je werk wil je niet altijd lastig gevallen worden door al die privé berichtjes van je vrienden. Je wilt je kunnen focussen. Tevens is het makkelijker dat je zakelijke gesprekken kunt opnemen inclusief bedrijfsnaam en je een zakelijke profielfoto kunt instellen. Andersom geldt hetzelfde. Wanneer jij weekend hebt of een weekje op vakantie bent, is het fijn als je je zakelijke smartphone thuis kunt achter laten en je privé smartphone mee kunt nemen. Zo blijf jij wel bereikbaar voor je privé contacten en bepaal je zelf wanneer je bereikbaar bent voor je zakelijke contacten in je vrije tijd. Dit creëert ook veel meer rust en ontspanning voor een werknemer.
Medewerkers kunnen klanten sneller helpen
Wanneer medewerkers een eigen zakelijke smartphone krijgen, zullen zij hun klanten sneller kunnen helpen. Zij kunnen op elk moment van de dag bellen en zijn niet afhankelijk van de plaats waar zij zich bevinden. De medewerkers krijgen hierdoor meer vrijheid en houden meer tijd over voor andere werkzaamheden. Voor de klanten is het ook veel makkelijker dat zij een vast contactpersoon hebben die zij ook op elk moment van de dag kunnen bellen. Niks is vervelender dan in de wachtrij moeten staan, omdat er maar één centraal telefoonnummer is waar klanten naar toe kunnen/mogen bellen.
Online veiligheid
Een groot voordeel van het hebben een smartphone van de zaak is de waarborging van de online veiligheid. Wanneer een werknemer twee separate smartphones gebruikt, weet de werkgever dat er geen bedrijfsgevoelige informatie zal staan op de privé smartphone. Voor organisaties is dit een serieus risico, omdat deze bedrijfsgevoelige informatie kan uitlekken naar bronnen die hier geen weet van mogen hebben. Andersom geldt dit precies hetzelfde. Een werknemer hoeft ook niet bang te zijn dat privé foto’s op de verkeerde afdelingen binnen het bedrijf terecht komen.