Home Lifestyle Wat komt er kijken bij een bedrijfsverhuizing?

Wat komt er kijken bij een bedrijfsverhuizing?

43
DELEN
Wat komt er kijken bij een bedrijfsverhuizing

Bedrijven vestigen zich in kantoorpanden. Deze panden zijn er van immens groot tot klein. Bedenk hoe veel stress de bedrijfsverhuizing van een enorm bedrijf met zich mee brengt. Maar ook bij de wat kleinere bedrijven moet er over veel nagedacht worden. Niet alleen de personen verhuizen, maar ook alle belangrijke apparatuur en meubels. En in het nieuwe pand moet alles weer zo worden ingericht dat het effectief staat opgesteld. Wat een klus!

Stappenplan zakelijke verhuizing

Jaarlijks vinden er gemiddeld 25.000 bedrijfsverhuizingen plaats. Stel dat u uw bedrijf wilt verhuizen van plek A naar B, waar moet uw bedrijf dan allemaal op letten?

  • Het regelen van een nieuw geschikt pand

Als u een nieuw bedrijfspand zoekt, moet u met veel zaken rekening houden. Natuurlijk denkt u ten eerste aan uw budget, maar vergeet ook niet te investeren in een oppervlakte die groot genoeg is voor de geplande groei van uw bedrijf. Heeft u klanten die vaak langskomen? Bedenk dat ook dat er wat extra ruimte moet zijn voor comfortabele flexplekken voor hen. Daarnaast is het slim te controleren of alle gewenste faciliteiten aanwezig zijn en of er nog verbouwingen nodig zijn.

  • Het bedenken van de inrichting

Het bedenken van de inrichting is leuk, maar vergt een gedisciplineerde werkwijze, Er moet rekening gehouden worden met of de meubels mee verhuizen of dat er voor nieuwe meubels wordt gekozen. Er moet bepaald worden welke kleur verf of behang er op de muur komt. En daarnaast is het van groot belang welke afdeling zich waar gaat vestigen en welke faciliteiten zij nodig hebben.

  • Het verhuizen zelf

Alle bedrijfsspullen moeten in goede staat worden overgebracht. Dit is niet te doen om zelf te organiseren, waardoor een verhuisbedrijf uit de omgeving aan goed idee is. De spullen moeten worden ingepakt in verhuisdozen en de planning van het overgaan moet perfect zijn. Er mag tenslotte geen tijd verloren gaan.

  • De gegevens wijzigen

Tot slot is het van belang om aan alle partijen te melden dat het bedrijf verhuisd is en waarheen. Dit is van belang voor zowel de klanten, leveranciers en werknemers. De klanten mogen hier geen hinder van ondervinden. Indien alle papieren en wijzigingen in orde zijn kan er weer gerust gewerkt worden in het nieuwe pand.

Hulp nodig?

Hulp nodig bedrijfsverhuizing

Het organiseren van een is niet niks. Het is handig om een projectcoördinator aan te stellen om de verhuizing gestructureerd te laten verlopen. Het voordeel van werken met een verhuisservice is dat zij expertise in huis hebben. Zo zal het werk er zo min mogelijk onder lijden. Er is natuurlijk ook nog een verschil tussen het verhuizen in de stad of op het platteland. Verhuist u bijvoorbeeld met een verhuisbedrijf uit Amsterdam, dan zullen zij meer ervaring hebben met stedelijke verhuizingen. Daarnaast is er een duidelijke planning nodig, zodat iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Hier hoort een draaiboek bij met wanneer, wie, hoe laat, hoe en wat.

Verwachte kosten

Het inschatten van de kosten van een verhuizing is erg lastig, want dat hangt af van de grootte van het bedrijf, de dag van de verhuizing, de hoeveelheid spullen, hoe veel werknemers moeten helpen sjouwen, de afstand naar de nieuwe locatie en de extra services. Zo zullen verhuizingen waarbij minder personeel van het verhuisbedrijf nodig is een stuk goedkoper zijn en zal een bedrijf dat in het weekend wil verhuizen financieel hoger uitkomen dan een bedrijf dat het aandurft om doordeweeks te verhuizen. Kortom, een bedrijfsverhuizing brengt een hoop denkwerk en uitzoekwerk met zich mee, maar mag nooit ten koste gaan van het werk van het bedrijf die week. Immers, u moet altijd klaar kunnen staan voor het bedrijf!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here