Home Lifestyle Voordelen van een zakelijk mobiel telefoonabonnement ten opzichte van een particulier abonnement

Voordelen van een zakelijk mobiel telefoonabonnement ten opzichte van een particulier abonnement

30
DELEN
Voordelen van een zakelijk mobiel telefoonabonnement ten opzichte van een particulier abonnement

Waarom zou je een zakelijk telefoonabonnement nemen? Veel kleine ondernemers vragen zich dit af en houden daarom vaak vast aan een privé telefoonabonnement dat ze ook gebruiken voor zakelijke doeleinden. En dat werkt natuurlijk ook, maar er zitten we degelijk voordelen aan een zakelijk mobiel telefoonabonnement ten opzichte van een particulier abonnement. We zetten ze op een rijtje.

Je hebt meestal toegang tot 24/7 klantenservice

Bij een particulier telefoonabonnement kun je vaak niet 24 uur per dag en 7 dagen per week gebruikmaken van een klantenservice. Vaak moet je tijdens werkuren bellen of tot maximaal vroeg in de avond. In het weekend kun je soms zelfs helemaal niet terecht. Verschillende aanbieders van zakelijke telefoonabonnementen bieden hun klanten 24 uur per dag en 7 dagen per week toegang tot hulp van een klantenservice. Je kunt dus op meer service rekenen met een zakelijk abonnement.

Je bent goedkoper uit bij grotere bundels

De veronderstelling bij zakelijke telefoonabonnementen is dat er intensief gebruik van gemaakt worden. In het zakenleven wordt er immers veel overlegd, gecommuniceerd en gebeld met klanten en leveranciers. Daarom biedt men grote (tot zelfs onbeperkte) belbundels aan die relatief voordelig geprijsd zijn. Bij een kleinere bundel ben je dan weer niet voordeliger uit. Maar als je weet dat je intensief gebruik gaat maken van je telefoonabonnement, is een zakelijk abonnement dus vaak voordeliger.

Administratief veel prettiger

Als je een zakelijk telefoonabonnement neemt naast je privé telefoonabonnement, dan kun je zakelijk belverkeer en privé belverkeer scheiden. Dat is prettig wanneer je vrij bent, maar het is vooral ook prettig voor de financiële administratie van je onderneming. In plaats van dat je moet aan berekenen welk deel van je telefoonkosten voor zaken gebruikt zijn en welk deel voor privé, heb je gewoon gescheiden rekeningen. Zo kun je dus ook alle kosten opvoeren en de volledige btw aftrekken bij je belastingaangiftes. Zo maak je je administratieve zaken een stukje minder ingewikkeld, en dat is prettig want de boekhouding regelen is voor de meeste ondernemers niet hun favoriete onderdeel van het werk.

Voordelen van een zakelijk mobiel telefoonabonnement

Geen BKR-registratie

Wanneer je een particulier telefoonabonnement mét nieuwe smartphone afsluit, kun je te maken krijgen met een registratie bij het Bureau Kredietregistratie (BKR). Dat is het geval als het toestel in kwestie een waarde van meer dan 250 euro vertegenwoordigt. Je hebt dan in feite een krediet, want je betaalt je toestel af. Dat wordt dan geregistreerd door het BKR. Het gevolg is dat je elders minder kunt lenen als je een lening nodig hebt, omdat je nog een lening aan het afbetalen bent. Als je een betalingsachterstand loopt op je telefoonabonnement, wordt dit ook geregistreerd als een ‘negatieve’ registratie. Dan kan het zo zijn dat kredietverstrekkers (dus ook voor een hypotheek) je geen geld willen lenen. Bij een zakelijk abonnement met telefoon heb je niet te maken met een BKR-registratie.

Er zijn dus zeker goede redenen om wél voor een zakelijk telefoonabonnement te kiezen. Of die redenen ook voordelig genoeg zijn voor jou, is aan jou zelf. Het kan ook zijn dat je voldoende hebt aan een privé telefoonabonnement. Maar dan profiteer je niet van de hierboven genoemde zaken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here