Door de opkomst van verschillende soorten online media, denken veel mensen dat offline media of gedrukte media geen toegevoegde waarde meer hebben. Het inzetten van online media brengt inderdaad diverse voordelen met zich mee, maar ook de gedrukte media hebben hun waarde nog niet verloren. Ben jij bezig met een marketing- of communicatiecampagne voor jouw bedrijf en twijfel je of je nog wel gedrukte media in moet zetten om reclame te maken? Kom er dan door middel van dit artikel achter wat de toegevoegde waarde van gedrukte media is door de drie belangrijkste voordelen van offline media door te nemen.
Voordeel 1: gedrukte media blijven bewaard
Een website klik je in een mum van tijd weg, maar gedrukte media blijven bewaard. Laat je enkele interessante brochures drukken en deel je dit communicatiemiddel uit aan de juiste doelgroep, dan is de kans groot dat jouw doelgroep de brochure nog even bewaart. Misschien wordt er niet meteen actie ondernomen, maar de brochure blijft wel op het bureau liggen en op deze manier blijft jouw bedrijf wel in beeld.
Voordeel 2: gedrukte media worden aandachtiger doorgenomen
Heb je wel eens een lange tekst geprobeerd te lezen op de computer? Dan heb je wel gemerkt dat dit niet goed werkt. Omdat het lezen van lange teksten op beeldschermen niet prettig is, kun je een lang verhaal beter niet via een website delen. Wat je wel kunt doen, is een folder laten drukken met het verhaal dat jij te vertellen hebt. Folders zijn prettiger om te lezen en hierdoor worden zeker de langere teksten beter doorgenomen door offline te communiceren.
Voordeel 3: je valt op tussen andere bedrijven
Veel bedrijven communiceren via een website en gebruiken social media om hun boodschap over te brengen, maar hun doelgroep wordt nog altijd niet bereikt door middel van gedrukte media. Gebruik jij wel gedrukte media om te communiceren, dan kun je jouw doelgroep op een unieke manier bereiken. Je profiteert niet alleen van bovenstaande twee voordelen van gedrukte media, maar neemt bovendien de communicatieve weg die niemand anders neemt en valt hierdoor extra goed op tussen jouw concurrenten.