Ondernemerschap begint met marketing. Marketing luistert naar market getting: het verkrijgen van meer marktaandeel. Daartoe behoren kort gezegd alle bedrijfsactiviteiten die bijdragen aan hogere omzetcijfers. Voor veel bedrijven vormen beursdeelnames daar een belangrijk onderdeel van. Laten we wel eerlijk zijn: beursdeelnames gaan vaak gepaard met hoge investeringen. Dan wil je daar natuurlijk zoveel mogelijk rendement uit halen. Zorg dus dat je opvalt. Beurstapijt blijkt de ideale marketingtool.
Interieuraankleding als bezoekersmagneet
It’s all about the packaging, wordt wel eens gezegd. Zo is het ook met beursstands. Je product of dienst is natuurlijk minstens zo belangrijk, maar het is vaak de eerste indruk die bepaalt of prospects met je in gesprek gaan.
Een aansprekende interieuraankleding zegt niet alleen veel over je bedrijf. In de praktijk markeert deze het verschil tussen een lege stand of die van een bezoekersmagneet.
Tapijt: comfortabel tot in de laatste vezel
Een onuitwisbare indruk achterlaten kan met veel interieurmaterialen, maar op beurzen en evenementen is vooral tapijt het overwegen waard. Tapijt voelt namelijk niet alleen warm, knus en comfortabel aan, maar absorbeert ook omgevingsgeluid. Het vermindert loopgeluiden tot wel 30dB, zodat je ongehinderd met prospects en klanten in gesprek kunt gaan.
Opvallen met spectaculaire visuals
Met de huidige printtechnieken kan tapijt volledig worden gepersonaliseerd. Daardoor is het wel héél eenvoudig geworden om de spreekwoordelijke rode loper uit te leggen.
Laat je bedrijfsidentiteit doorschemeren in je beursstand, door het tapijt te bedrukken met opvallende visuals, bijvoorbeeld. Met beurstapijt vergroot je je zichtbaarheid aanzienlijk.
Op decoratief vlak kun je met beurstapijt eindeloos variëren. En daarmee dus ook de authenticiteit van je bedrijf benadrukken. De enige grens is je eigen creativiteit:
- Alle kleuren, van amarant tot z. En elke kleurstelling, dus je hoeft niet te beperken tot een effen kleur;
- Elke vorm en maat. Van rond tot hexagon, van schoonloopmat tot metersbreed designkarpet;
- Je kunt het zowel op de vloer als op de wand aanbrengen.
Tot slot een aantal beproefde methoden om je beursdeelname meer glans te geven:
- Je bedrijfslogo, slogan of huisstijl subtiel verwerkt in de visuals.
- Bewegwijzering of looppaden. Zo geef je binnen je stand eenvoudig sturing aan de route die je bezoekers afleggen.
Duurzame keuze
Kortom, met gepersonaliseerd tapijt val je op en haal je het beste uit je beursdeelname. Zo bouw je de perfecte beursstand. De mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt. In je komende events de kosten laag houden? Beurstapijt neem je met het grootste gemak opnieuw mee!
Beurstapijt: een verantwoorde en duurzame keuze.
(Voor meer informatie: www.printsvanoranje.nl)