Ondanks de explosieve toename ervan wordt social media door de helft van de werkgevers niet voor interne communicatie gebruikt. Zo luidt een van de conclusies van de 2013 Towers Watson Change and Communication ROI Survey, een mondiaal onderzoek van Towers Watson.
Volgens het onderzoek gebruikt 56% van de deelnemende werkgevers momenteel uiteenlopende social media-tools als onderdeel van hun interne communicatie. Hierdoor willen ze een hogere mate van betrokkenheid onder werknemers genereren. Volgens deskundigen bij Towers Watson is het gebruik van social media een uitstekende manier om met personeel op de werkplek te communiceren. Immers, social media zijn ontworpen voor het bouwen van communities en kunnen effectief worden ingezet om de werkvloer te betrekken bij onderwerpen zoals prestaties, samenwerking en de cultuur en waarden van het bedrijf.
De onderzoekers verwachten dat meer bedrijven zullen kiezen voor sociale media om hun boodschap op een creatieve manier te communiceren. Dit door de toenemende noodzaak van internationale samenwerking. Het verbaast de onderzoekers dan ook dat social media wel extensief gebruikt worden voor externe en niet voor interne communicatie.
Bron: https://www.fmm.nl/