Home Geen categorie Online marketing trends op een rij

Online marketing trends op een rij

1066
DELEN

Er gebeurt veel op het gebied van online marketing. De techniek gaat razendsnel vooruit en als marketeer mag je niet stil blijven staan. Marketingtrucs die we al jaren toepassen snappen mensen al dus we moeten blijven vernieuwen. Welke online marketing ontwikkelingen op dit gebied zijn er eigenlijk gaande en wat kunnen we verwachten in 2020? Lees het hier.

Online marketing trends 2020: Chatbots

Steeds vaker zie je chatbots op websites en er wordt zelfs verwacht dat in 2020 85% van alle klanten in 2020 gebruik zal gaan maken van chatbots. Het voordeel is dat chatbots je altijd te woord kunnen staan, dus klanten hoeven niet meer te wachten op hun antwoord. Het zorgt daardoor voor een positieve ervaring met een bedrijf. Daarnaast is het een slimme manier voor bedrijven om te achterhalen waar klanten naar op zoek zijn.

Gepersonaliseerde content binnen online marketing

De tools om klanten steeds beter te begrijpen wordt meer en meer uitgebreid. Zo zijn er al machine learning- en Artificial Intelligence-oplossingen die klantgegevens, social media feeds, koophistorie, link kliks en CRM-data bij elkaar brengt. Op die manier kan een bedrijf steeds beter inzicht krijgen in hun klanten en hun content erop aanpassen.

Influencer marketing

Wie veel op Instagram zit, ziet regelmatig influencers voorbijkomen. Influencers kunnen zijn bloggers of BN’ers die een bepaald product of merk vertegenwoordigen. Bedrijven willen deze online marketing trends steeds subtieler gaan aanpakken. Zo zullen steeds meer merken relaties aangaan met influencers voor de langere termijn. Denk bijvoorbeeld aan Roger Federer die het champagnemerk Moët & Chandon vertegenwoordigt. Men zal dan eerder voor een product of merk kiezen als ze zien dat een bekend persoon ook gebruikt.

Videomarketing een van de online marketing trends

Video’s maken wordt steeds makkelijker met al die smartphones waar goede camera’s op zitten. Bovendien wordt het laten maken van video ook voordeliger en dus makkelijker voor marketeers om video’s te verspreiden. Video is een van de beste manieren om engagement te stimuleren, zeker als het een video is die aanspreekt. Denk ook eens aan live video zodat mensen achter de schermen mee kunnen kijken. Ook is de 360 graden video een van de belangrijke online marketing ontwikkelingen die we niet mogen vergeten.

Dus wat kunnen we nu eigenlijk verwachten in 2020 aan online marketing trends? We borduren natuurlijk voort op wat er al is. De hierboven beschreven online marketing ontwikkelingen zijn slechts enkele voorbeelden. Er zijn nog veel meer ontwikkelingen, dus stilstaan doen we zeker niet.