Home Tips Nog nooit was innovatie zo belangrijk

Nog nooit was innovatie zo belangrijk

484
DELEN
Nog nooit was innovatie zo belangrijk

Dat je als onderneming altijd moet innoveren om succesvol te kunnen blijven, dat is niet echt iets nieuws. De coronacrisis heeft echter wel meer dan ooit duidelijk gemaakt, hoe belangrijk het is om veranderingen door te voeren om relevant te blijven. Vast blijven houden aan bestaande werkwijzen, kan in deze moeilijke tijden ondernemingen snel de kop kosten. Tijd dus voor verandering. Bijvoorbeeld door het verkoopkanaal van je onderneming onder de loep te nemen. Wat kan daar allemaal verbeteren?

De rol van digitalisering bij het leren kennen van je klanten

Wil je als ondernemer succesvol zijn, dan is het vooral belangrijk om je klanten te kennen. Bedrijven zijn alleen tegenwoordig heel iets anders zijn dan de lokale groenteman uit het dorp die iedereen kent. Daarom is het zaak dit op een andere manier te beanderen. Digitalisering speelt hierbij een grote rol. Een verkoopplatform helpt inzicht te krijgen in de relatie tussen je bedrijf en de klanten. Welke interacties waren er bijvoorbeeld zowel online als persoonlijk? Welke problemen werden er gemeld? En wat is de mening over en het imago van de producten of diensten die je onderneming levert?

Een compleet overzicht van je klanten, de geschiedenis van activiteiten, nieuwe klanten werven en bestaande laten groeien, en het hele verkoopproces kunnen volgen is allemaal mogelijk via een dergelijk verkoopplatform. Een voorbeeld hiervan is Salesforce Sales Cloud. Dit nummer 1-platform voor verkoop van Nextview heeft het verkoopproces van zowel kleinere als grote, internationale en toonaangevende onderneming ingrijpend veranderd.

Data die inzicht geeft in het verkoopproces

Data die inzicht geeft in het verkoopproces

De COVID-19-pandemie heeft een enorme druk op onze samenleving en economie gezet. De digitalisering is noodgedwongen in een stroomversnelling geraakt. Bijvoorbeeld omdat onder andere fysieke winkels nog maar een beperkt aantal klanten mogen ontvangen, of zelfs moeten sluiten. Er is dan ook massaal overgeschakeld naar digitale oplossingen om ondernemingen draaiende te kunnen houden.

De grootste tech-bedrijven ter wereld hebben allang laten zien hoe belangrijk data daarbij is. Dit inzicht is echter nog niet bij iedere onderneming doorgedrongen. En dat, terwijl data juist zo’n grote rol speelt als het aankomt op innovatie en groei van een onderneming. Een verkoopplatform dat een volledig inzicht geeft in het verkoopkanaal vergemakkelijkt het verkoopproces en vergroot de kans op het sluiten van deals. Verkopen kunnen gestimuleerd worden op basis van inzichten en gegevens waarbij je weet welke concurrenten er zijn, welke acties nodig zijn en of er andere partijen bij het verkoopproces betrokken dienen te worden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here