Home Online Marketing Mogelijkheden van Instagram voor bedrijven

Mogelijkheden van Instagram voor bedrijven

568
DELEN
Mogelijkheden van Instagram voor bedrijven

In Nederland zijn er momenteel circa 8,5 miljoen gebruikers actief op Instagram. Van deze Instagramaccounts zijn meer dan 50% van de mensen onder de 35.

Wanneer je bedrijf gericht is op een jongere doelgroep is adverteren op Instagram een interessante optie om te overwegen.
In dit artikel worden advertentiemogelijkheden en campagnedoelstelling die je kunt kiezen, besproken.

Advertentiemogelijkheden

Stories-advertentie
Met Instagram Stories kun je een beeldadvertentie maken, waarmee je getoond wordt in de Stories van Instagram. Deze advertentie mag maximaal 15 seconden duren. Voor Story advertenties dien je ook een goede call to action toe te voegen, zodat mensen getriggerd worden om op je advertentie te klikken.

Foto-advertenties
Zoek je een makkelijke manier om te adverteren? Dan is een foto-advertentie de beste optie.Hiervoor hoef je alleen een afbeelding te uploaden. Het formaat van deze advertentie is hetzelfde als foto’s en video’s die door gebruikers worden toegevoegd.

Video-advertenties
Video-advertenties worden getoond in het overzicht van Instagram. De maximale lengte van een video is 60 seconden. De video moet vierkant of liggend zijn.

Carrousel-advertenties
Een carrousel-advertentie wordt ook in het Instagramoverzicht getoond. Met deze advertentievorm kun je meerdere foto’s en/video’s tonen in één advertentie. Hierdoor heeft de gebruiker de mogelijkheid om meerdere foto’s en video’s te bekijken. Een advertentie moet minimaal uit 2 en mag maximaal 10 afbeeldingen bevatten.

Collectie-advertenties
Om je doelgroep met foto’s producten te laten ontdekken, zijn collectie-advertenties zeer geschikt. Deze bevat een omslagfoto of -video en 3 productafbeeldingen. Wanneer een gebruiker op een collectieadvertentie klikt, ziet die persoon een Instant Experience. Dit is een landingspagina op het volledige scherm die betrokkenheid stimuleert en interesse en intentie bevordert. Ook kun je aan deze advertentievorm tekst en geluid toevoegen.

Advertenties door middel van reels

Advertenties door middel van reels

Reel advertenties kunnen je helpen om grotere doelgroepen te bereiken. Deze advertenties gebruiken het totale scherm en zijn verticaal en worden getoond tussen afzonderlijke reels. Reels advertenties worden herhaald en mogen maximaal 30 seconden lang zijn.

Campagnedoelstellingen
Er zijn 8 campagnedoelstellingen die je kunt instellen voor adverteren op Instagram: meer merkbekendheid, groter bereik, meer verkeer, meer appinstallaties, meer betrokkenheid, meer videoweergaven, meer leads genereren en meer conversies.

Adverteren op Instagram uitbesteden
In dit artikel heb je kunnen lezen welke advertentiemogelijkheden en doelstellingen er binnen Instagram zijn. Om hier zelf mee aan de slag te gaan, kan lastig zijn omdat je misschien net de kennis en ervaring mist om het beste uit een advertentiecampagne te halen. Daarnaast kost het de nodige tijd om een campagne op te zetten en te beheren. Dit kunnen allemaal redenen zijn om een professioneel social media bureau in te schakelen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here