Home Blogs Wat moet er op je social media kalender staan?

Wat moet er op je social media kalender staan?

190
DELEN

Bedrijven makken steeds vaker gebruik van een zogenaamde social media kalender. Dit is ook nodig, want anders is het bijna niet meer bij te houden wat je allemaal moet doen om succes te verkrijgen en te behouden op social media. Het is belangrijk om goed actief te blijven op de sociale netwerken, zodat je steeds opnieuw wordt opgemerkt en je goed kunt bouwen aan naamsbekendheid. Maar als je echt alle sociale kanalen gebruikt, zoals Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Google+, dan wordt het wel lastig om alles goed op de rit te houden.

De social media kalender helpt je

Een social media kalender kan je helpen om alles goed bij te houden. Daarnaast is het zo dat je speciale momenten hebt om bepaalde zaken te doen op social media, zodat je je niet de hele dag hoeft af te vragen of je alles wel gedaan hebt wat je had willen doen. Je plant je momenten op social media in, zodat je je de rest van de dag kunt bezig houden met alle andere zaken die belangrijk zijn.

Wat moet je allemaal inplannen?

Probeer elke dag minimaal één blogpost te schrijven en deze via de sociale netwerken te delen. Als je dit zelf niet kunt volhouden, dan zijn er speciaal voor bedrijven blogabonnementen te verkrijgen, waarbij de blogs worden verzorgd door een tekstschrijver. Uiteraard kun je deze blogs dan zelf op social media posten. Plan ook tijd in om actief te zoeken naar mensen die binnen je doelgroep vallen en om deze vervolgens eens te benaderen. Daarnaast is het belangrijk om wat tijd te reserveren om je privéberichten, je mentions en de reacties na te lopen. Het is goed om hiervoor twee momenten op de dag in te plannen, eentje in de morgen en eentje aan het einde van de middag.

Hoeveel moet je posten op social media?

Je mag natuurlijk helemaal zelf bepalen hoeveel je per dag op social media post, maar er zijn wel richtlijnen waar je je aan kunt houden. Het is goed om minimaal 1 Instagram post te plaatsen per dag en niet meer dan 3 stuks te publiceren. Voor LinkedIn geldt dat 1 update per dag voldoende is. Voor Facebook is een enkele post ook voldoende, maar twee per dag is beter. Plaats er dan eentje in de morgen en eentje in de middag. Op Google+ behaal je een goed resultaat als je 2 posts per dag publiceert en op Twitter heb je een goed bereik mat 3 tot 6 tweets per dag.

Plaats niet overal hetzelfde

Het is heel makkelijk om gewoon op alle sociale netwerken hetzelfde te plaatsen. Gauw klaar! Dat is niet de bedoeling. Je doelgroep is waarschijnlijk ook op meerdere kanalen actief en de kans is groot dat zij jou ook op meerdere sociale netwerken volgen. Zij zouden dan overal dezelfde post voorbij zien komen. Dit is eerder irritant dan effectief, dus probeer goed te variëren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here