Home Geen categorie Mkb blijft achter met websites

Mkb blijft achter met websites

49
DELEN

Het mkb blijft achter op digitaal gebied. Van de kleinere bedrijven heeft 25% een site die ouder is dan vier jaar, zo blijkt uit onderzoek dat DTG door TNS Nipo liet uitvoeren. 28% heeft helemaal geen site. De resultaten, weergegeven in de MKB Online Monitor, zijn niet opzienbarend, maar voor een land dat zich als kenniseconomie profileert en online voorloopt, is er wel een groot verschil tussen voorlopers en achterblijvers. Deze laatste laten omzetpotentie liggen. De helft van de ondervraagden heeft of een erg oude website, of helemaal geen site. Als er al e-commerce is, is de webwinkel ingericht naar de norm van 2008. De kans is groot dat de sites ongeschikt zijn voor mobiel dragers. En dat terwijl gemiddeld toch zeker al een vijfde van het bezoekersverkeer via telefoon en tablet gaat.

Dit beeld komt overeen met de resultaten van de lokale Amsterdamse zoekmachine voor (fysieke) winkels Voradius. Deze zoekmachine becijferde al, gekeken naar de lokale detailhandel, dat twee derde van de winkeliers niet over een webshop beschikt. Op de vraag van DTG wat de online intenties van de mkb` ers zijn, zegt 37% binnen nu en twee jaar te willen investeren in een nieuwe website.

De MKB Online Monitor zal elk half jaar verschijnen. Op deze manier komen trends over de ontwikkeling in mentaliteit en activiteit van de Nederlandse kleinere ondernemer naar voren. De bevraagden zijn doorgaans ondernemers bij bedrijven tot 10 man personeel, werkzaam in bouw, detailhandel, zorg, groothandel, horeca, ICT, overige zakelijke dienstverlening en logistiek.

Bron: https://www.emerce.nl/

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here