Relatiegeschenken zijn een paar jaar een beetje ‘uit de tijd’ geweest. Vooral de startende bedrijven dachten niet erg na over het uitgeven van relatiegeschenken. Nu zijn deze geschenken juist weer in opkomst. De verkopen van deze geschenken stijgen, zoals bijvoorbeeld bij Premiumgids.nl. Dit is een teken dat weer steeds meer bedrijven ontdekken dat je de winst kunt laten groeien door relatiegeschenken weg te geven.
Kleine relatiegeschenken voor meer naamsbekendheid
Veel bedrijven kiezen voor de kleinere relatiegeschenken om de naamsbekendheid te vergroten. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan balpennen, schrijfblokjes, notitieboekjes en aanstekers met bedrukking. Door deze praktische producten van een bedrijfsnaam en / of website te voorzien kan er worden gewerkt aan het verkrijgen van meer naamsbekendheid. Dit is een eerste stap naar het optimaliseren van de verkopen.
Sterke relatiegeschenken verschijnen op social media
Eén van de meest populaire relatiegeschenken van dit moment is de powerbank. Bedrijven kunnen deze laten voorzien van een bedrijfsnaam, een website of een logo en kunnen deze vervolgens aan klanten aanbieden. De powerbanks vallen bijzonder goed in de smaak en dit zorgt ervoor dat mensen het met anderen willen delen. Als je klanten blij zijn met hun relatiegeschenk, dan vinden zij het de moeite waard om dit op social media te laten zien. Hierdoor worden veel mensen bereikt door een enkel relatiegeschenk en ook dit kan zeker zorgen voor een toename van de verkopen.
Relatiegeschenken verloten
Wat ook steeds meer gedaan wordt is het verloten van relatiegeschenken via social media. Er worden wat doeltreffende relatiegeschenken ingekocht en deze worden verloot onder de mensen die de pagina op social media leuk vinden of een bericht delen. Dit zorgt ervoor dat het bericht erg veel gedeeld wordt en dat er meer mensen op de bedrijfspagina terecht komen. Vaak zorgt het ook voor meer bezoekers op de website.
Meer waardering is meer winst
In de basis komt het allemaal op hetzelfde neer. Hoe meer waardering je weet los te krijgen bij mensen, hoe meer je winst uiteindelijk zal groeien. Dit kan direct of indirect zijn, maar waardering zorgt altijd voor voordelen. Onder deze voordelen is ook altijd een stukje extra winst te vinden.