Home Online Marketing Kostbare tijd besparen met waardevolle SEO teksten: win-win

Kostbare tijd besparen met waardevolle SEO teksten: win-win

1162
DELEN

Kostbare tijd besparen en tegelijkertijd de vindbaarheid van jouw website verbeteren? Met de juiste aanpak creëer je een win-win situatie waarmee je op een natuurlijke manier hoger in Google komt.

Kom je net als veel ZZP-ers en andere MKB-organisaties tijd tekort, bijvoorbeeld om vragen van klanten uitgebreide te beantwoorden? Dat kan slimmer, door die antwoorden online uit te schrijven in blogs, cases of andere vormen van content.

Die content kun je optimaliseren voor Google, door samen te werken met een SEO tekstschrijver. Werk aan uitlegartikelen, veelgestelde vragen en teksten voor de klantenservice die de vragen van klanten beantwoorden. Je werkt dan op een natuurlijke manier aan de vindbaarheid, terwijl je vanuit kortere e-mails en antwoorden kunt verwijzen naar de uitgebreide teksten die er beschikbaar zijn.

Tijd besparen: vragen van klanten beantwoorden

Klanten stellen vragen, dat geldt zowel voor bedrijven die werken voor consumenten als die werken voor zakelijke partijen. Niet zelden gaat het om vergelijkbare of zelfs dezelfde vragen. Het kost relatief veel tijd om die vragen iedere keer uitgebreid te beantwoorden.

Veel efficiënter is het om een korte persoonlijke introductie te schrijven, bijvoorbeeld in een e-mail. Of om een korte telefonische introductie te geven, waarin het mogelijk is om te luisteren naar het probleem en de klant voldoende aandacht te geven. Door vervolgens te verwijzen naar beschikbare informatie in één van de artikelen valt er veel tijd te besparen. Een makkelijke manier om in minder tijd meer te vertellen.

SEO teksten: geoptimaliseerd met zoektermen

Vraag bij voorkeur een SEO tekstschrijver de teksten voor die uitlegartikelen te schrijven. Door de inhoud goed uit te leggen en er tegelijkertijd SEO teksten van te maken verenig je twee belangrijke doelstellingen. Je bespaart tijd door klanten naar specifieke artikelen te verwijzen, terwijl die tegelijkertijd de vindbaarheid van jouw website verbeteren.

Bovendien kunnen de vragen vanuit klanten een belangrijke bron van inspiratie vormen om zoveel mogelijk relevante content te produceren. Het is een belangrijke SEO-techniek voor content waarmee je hoger in Google komt voor veel verschillende soorten zoektermen. Je kunt focussen op zowel de long-tail als de short-tail, met meer generieke en algemene tot de meer specifieke antwoorden op vragen van klanten.

Vraag een SEO tekstschrijver een zoekwoordenonderzoek te doen en een contentplanning te maken. Je verbetert op die manier de vindbaarheid van jouw website, terwijl je vragen van klanten beantwoordt met handige artikelen waar je vlot naar kunt verwijzen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here