De eindejaarsafsluiting is iets wat voor veel bedrijven allerlei mogelijkheden brengt. Van een kerstpakket of geschenk voor zakenrelaties, tot een laatste toffe promotie actie. Het einde van het jaar geeft je voldoende reden om het jaar knallend af te sluiten. Een online marketing bureau heeft in no-time de leukste online acties voor je samengesteld. Maar ga je liever even zelf creatief aan de slag? Dan zullen deze handige online marketing tips je gegarandeerd van pas komen!
1. Acties
De eindejaarsafsluiting is het ideale moment om met een paar toffe acties op de proppen te kopen. Een leuke kerstactie, een leuke voordeelactie of iets anders waarmee je ook zo rond de einde van het jaar nog even die paar extra klanten binnen kunt halen. Zo tegen het einde van het jaar moeten veel grote bedrijven hun budgetten opmaken, dus mocht je met veel grote klanten werken, is dit een ideaal moment om op deze trend in te spelen: met een leuke actie.
2. E-mail marketing
Daarnaast is dit ook het moment om al je huidige klanten even te bedanken. Een bedankje voor hun steun, of een bedankje voor de klandizie met een mooie kortingsactie. Deze gerichte marketing uiting stuur je natuurlijk middels e-mail marketing. Met handige templates kun je ervoor zorgen dat de e-mail helemaal in de eindejaar stijlen is, en je doelgroep direct aanspreekt.
3. Landingpages
Aan zo’n (e-mail marketing) actie zit natuurlijk een speciale website vast. Om niet je hele website om te hoeven gooien kun je gebruik maken van een landingpage: een pagina die jouw klanten bezoeken waarna ze vervolgens doorgestuurd worden naar de ‘officiële’ website. Op deze landingpage kun je informatie kwijt die je normaal niet zomaar op je website zou zetten, en kun je de doelgroep nogmaals motiveren om toch gebruik te maken van die leuke korting die jij alleen nu aanbiedt.
4. Jaarverslagen
Heb je geen zin in een stoffig jaarverslag, maar wil je jouw klanten wel laten zien waar je mee bezig bent geweest? Maak dan een toffe eindejaarsvideo welke je via de e-mail, social of gewoon op je website kunt delen. Niet alleen laat je huidige klanten zien waar je jezelf het hele jaar door mee bezig houdt, je geeft ook potentieel nieuwe klanten de mogelijkheid om op een leuke manier te kunnen zien wat jij allemaal doet. Mocht je er zelf niet zoveel verstand van hebben, huur dan een professional in om je te helpen met het bewerken van deze video.