Home Nieuws Kerstpakketten, de trend voor 2019

Kerstpakketten, de trend voor 2019

50
DELEN
Kerstpakketten, de trend voor 2019

De traditie van kerstpakketten bestaat al vele eeuwen en is ontstaan op de boerderij. In de kersttijd gingen mensen uit het dorp of de stad ook bij familie of kennissen op de boerderij langs om die prettige kerstdagen te wensen. Er ontstond een gebruik dat de boeren dan iets lekkers om te eten gaven aan de bezoekers om mee te nemen naar huis.

In die tijd waren er vaak ook meerdere werknemers die op de boerderij woonden en tijdens de kerstdagen op familiebezoek mochten. Deze kregen dan ook een pakket mee met lekkere etenswaren om de familie mee te verrassen en ook als lekkernij voor het kerstmaal. Andere werkgevers volgden dit voorbeeld en ook ontstond er een branche die kerstpakketten samenstelde voor de ondernemers. Online bestellen zoals nu bij Kerstpakkettenplaza.nl kon toen nog niet.

De tijden veranderen

Het is beslist niet echt lang geleden dat kerstpakketten vrijwel uitsluitend uit (luxe) etenswaren begonnen en de traditie voortzetten die eeuwen eerder was begonnen. Nog steeds bestaat de inhoud van de meeste kerstpakketten ook vandaag de dag uit luxe producten op het gebied van eten en drinken. Op zich een logische ontwikkeling omdat in ons land tijdens deze feestdagen er veel aandacht is voor gezelligheid met familie en vrienden. Een heerlijk kerstmaal met bijzondere hapjes en drankjes hoort er dan ook gewoon bij.

Maar er ook duidelijke trends in kerstpakketten zichtbaar. Als het om eten en drinken gaat, wordt er vaak gekozen voor een thema. Dat kan bijvoorbeeld een land zijn, maar ook gewoon een kleur of een bepaalde soort maaltijd. Verder worden niet alleen meer etenswaren en drankjes in het kerstpakket opgenomen, maar kunnen het ook accessoires zijn voor de tafel of in de keuken bijvoorbeeld. Maar er zijn ook wellness pakketten, groene pakketten en tijdschriften pakketten mogelijk. Een kerstpakket vroeg bestellen heeft veel voordelen.

Het eigen keuzepakket

Waarschijnlijk zijn er maar weinig dingen die iedereen zo leuk en spannend vindt als het uitpakken van een kerstpakket. Met een bijzonder kerstpakket weet je als werkgever ook zeker dat je iedereen een plezier doet en dat een moment in het jaar wordt waarop iedereen zich al verheugt. Maar het kan nog moderner en beter natuurlijk. De nieuwe trend is het eigen keuzepakket. Hiermee kan de werknemer shoppen binnen het assortiment tot zijn of haar saldo op is. Artikelen die niet binnen het saldo passen worden niet getoond. Op deze manier wordt een kerstpakket nog meer persoonlijk en heeft het extra meerwaarde voor de ontvanger.

Het kiezen van de geschenkjes is even spannend als het openen van een kerstpakket met onbekende inhoud. Het voordeel van het eigen keuze pakket is dat er geen artikelen in het pakket voorkomen die men niet zal gebruiken of consumeren. Daardoor is een eigen keuze pakket ook nog eens zeer milieubewust omdat het compleet wordt benut. Als werkgever kun je zo kiezen voor het betere maatwerk terwijl je toch de regie in handen houdt door de prijsklasse te bepalen waarin een werknemer zijn eigen keuzepakket kan samenstellen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here