Als bedrijf is je relatie met je klanten goud waard. Voor een lange samenwerking is wederzijdse waardering van groot belang. Daarom kan het op zijn tijd ook geen kwaad om de waardering voor de loyaliteit van vaste klanten uit te spreken. Er zijn verschillende manieren waarop je jouw klanten kunt verrassen met een aardigheidje dat zonder twijfel zeer gewaardeerd zal worden. We zetter hier alvast een aantal leuke ideeën voor je op een rijtje.
Dinerbon
Hoewel werk en privé in de regel het beste gescheiden kan blijven, is het niet vreemd om na verloop van tijd een wat diepere relatie te hebben opgebouwd met je klant waarbij ook interesse is in elkaar privéleven. Een bos bloemen is leuk als geschenk, maar een cadeau waarvan je weet dat het een verwennerij is waar jouw klant privé van kan genieten is natuurlijk nóg leuker om te krijgen… én om te geven. Stuur jouw trouwe klant en zijn of haar partner op een fijn diner naar keuze door een restaurant cadeaukaart te geven. Zo geef je een gezellige, luxe avond weg en dat wordt zeker gewaardeerd!
Boekenbon
Misschien weet je dat jouw klant op het moment geen partner heeft. Dan is een dinerbon wellicht een minder toepasselijk cadeau. Heeft je klant je ooit eens verteld dat hij op vakantie heerlijk ontspannend een boek gelezen heeft, of graag zijn avonden en weekenden zo doorbrengt? Dan is een boekenbon een leuk cadeau. Vooral nieuwe boeken zijn niet bepaald goedkoop, en je geeft jouw zakenrelatie zo de kans om een boek wat hij of zij graag wilde lezen maar te duur vond alsnog aan te schaffen.
Theaterbon
Wat ook niet goedkoop is, zijn theatervoorstellingen. Toch is er gedurende een theaterseizoen vaak voor ieder wat wils, of het nu muziek, drama of cabaret is. Een avondje naar het theater blijft een bijzondere ervaring waar je vaak daarna nog vol van bent, en juist daarom is een theaterbon een leuk cadeau. Zo kun je je klant over de streep trekken om zichzelf toch een keer dat uitje te gunnen waar hij of zij vast de volgende dag iedereen over wil vertellen.
De juiste fles
Een fles drank krijgen is altijd leuk, maar vaak is de keuze voor welke fles het is geworden afgestemd op de wensen van de gever in plaats van de ontvanger. Die koopt iets binnen een bepaald budget waarvan hij denkt dat het een veilige keuze is. Leuker is het om een fles te krijgen die wél precies afgestemd is op de ontvanger. Weet je dus dat jouw trouwe klant van een bepaalde wijn houdt, of juist een specifieke whiskyvoorkeur heeft, speel daar dan op in en koop een fles die meteen in de smaak valt. Niet alleen is het mooi gebaar van waardering voor de samenwerking, maar je toont er ook meer dat je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in de persoon zelf.
Ingelijst succesmoment
Heb jullie samen een belangrijke mijlpaal gevierd op zakelijk gebied? We hebben het dan niet per se over het jubileum van jullie samenwerking maar over een belangrijke gebeurtenis op zakelijk gebied. Je successen moet je natuurlijk vieren, en dat feestelijke moment mag zeker ook vastgelegd worden op een krachtige foto. Is het niet een mooi, en veel betekenend geschenk om een ingelijste foto van jullie gezamenlijke succesmoment te geven die een plaatsje kan krijgen op het kantoor van je klant als herinnering aan jullie goede samenwerking? Wij vinden in ieder geval van wel.
Een bos bloemen op de verjaardag
We noemden eerder al de bos bloemen. Door het jaar heen als blijk van waardering voor de samenwerking vinden we dat er leukere ideeën voor geschenken zijn. Maar je kunt je klant natuurlijk ook verrassen door stil te staan bij zijn of haar verjaardag, en dan is een bos bloemen juist wel een heel geschikt geschenk. Wie vindt het immers niet leuk als er op zijn of haar verjaardag een bloemist aan de deur komt met een weelderige bos bloemen, om vervolgens verrast te zijn door de afzender waarvan zo’n attentie waarschijnlijk helemaal niet verwacht wordt. Het grootste cadeau is immers dat iemand aan je denkt op je verjaardag, helemaal als het iemand is van wie er je er niet op gerekend had.