Home Geen categorie Inzicht in social media met Coosto

Inzicht in social media met Coosto

54
DELEN

Je kunt natuurlijk in het oneindige posten op social media. Hoe fijn is het als je een tool hebt waarmee je je social media posts kunt analyseren en optimaliseren? 

Wat is Coosto?

De Coosto app geeft jou inzicht in trends, bronnen en meest gedeelde links op social media als Facebook en Instagram. Waar wordt het meest over gepraat via social media en op welke platformen? Welke apparaten worden het meest gebruikt? Op die manier kun je zien wat de trends zijn binnen jouw doelgroep en waar er kansen liggen. Zo geeft Coosto inzicht in ‘trending topics’. Er wordt zelfs onderscheid gemaakt tussen provincies en geslacht. Hier kun je de inhoud van je posts op afstemmen en optimaliseren. 

Binnen de Coosto app heb je Coosto Publish, Coosto Engage en Coosto Listen. Coosto Publish is een tool die werkt als een contentkalender en kun je gemakkelijk posts inplannen. In je Coosto dashboard binnen de app zie je op welk tijdstip je het beste kunt posten. Coosto Engage is ervoor om reacties en berichten te beheren en met Coosto Listen kun je vinden hoe er over jouw merk of product wordt gesproken op social media. 

Coosto kosten

De Coosto pricing is afhankelijk van welk pakket je kiest. Je hebt Coosto al voor 99 euro per maand. Je kunt gaan voor een all-in-one pakket, of kies alleen voor Listen, Engage of Publish. Je hebt pakketten voor een groeiend team, middelgrote merken of je kunt een pakket naar wens samenstellen. Bij alle pakketten van Coosto is er live support via e-mail en chat. Je krijgt een eigen Coosto login en dashboard waar je al je gegevens in kunt zien en bij kunt houden. Bij Coosto vind je ook een uitgebreide handleiding zodat je precies weet wat je moet doen. 

WhatsApp en Coosto

Coosto heeft besloten te gaan samenwerken met CM.com. Dat betekent dat Coosto binnenkort de mogelijkheid biedt voor WhatsApp Business Messaging Solution. Op die manier zal klantcontact mogelijk worden via WhatsApp. Via Coosto kunnen webcare-medewerkers alle gesprekken teruglezen en analyseren om op die manier hun klantcontact te optimaliseren.

Het wordt steeds belangrijker om social media berichten toe te spitsen op de doelgroep. Er zijn zo veel bedrijven actief op social media en er komen zo veel posts voorbij, dat men zo jouw posts over het hoofd zien. Je kunt de kansen dat je posts gelezen worden enorm vergroten door écht relevant te zijn. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here