Home Tips Investeer in naamsbekendheid met relatiegeschenken

Investeer in naamsbekendheid met relatiegeschenken

563
DELEN
Investeer in naamsbekendheid met relatiegeschenken

Relatiegeschenken kan je op diverse manieren inzetten, voor promotie, naamsbekendheid of voor het bedanken van je relaties of klanten. Er zijn verschillende items waar je aan kunt denken, maar kies altijd voor een relatiegeschenk dat past bij jouw bedrijf, het doel of het moment wanneer je een relatiegeschenk wilt geven. Een geschenk is een gebaar van dankbaarheid, maar het kan ook een waardevolle bijdrage leveren aan het vergroten van de naamsbekendheid of aantrekken van nieuwe klanten. Een investering in naamsbekendheid verdient zichzelf altijd terug. Wat het meest passende relatiegeschenk is voor jouw onderneming, is voor ieder bedrijf anders. Maar de redenen zijn duidelijk.

Kleine investering, grote opbrengst

Het is logisch dat je bij de planning van de marketing in eerste instantie kijkt naar de verdeling van je budget. En vervolgens ga je de effectiviteit meten. Deze moeten uiteraard goed in balans zijn. Relatiegeschenken scoren hier hoog op.

Voor wat, hoort wat

Als iemand je iets schenkt, heb je de sociale verplichting om iets terug te doen. Voor wat, hoort wat. Zo zal je merken dat als je een relatiegeschenk geeft, de ontvanger sneller bij je terugkomt. Dit betekent wel dat de attentie persoonlijk moet zijn. en onverwacht zijn, als je wil dat de ontvangers iets “voor je terugdoet”.

Wat zijn de trends?

Wat zijn de trends

Wil jij een relatiegeschenk geven dan is het slim om te kijken naar wat de trends zijn op het gebied van relatiegeschenken. Zo kun je iets geven wat zowel nuttig als leuk is. Als het gaat om bereikbaarheid en digitalisering zie je dat powerbanks en tablet accessoires veel gegeven accessoires zijn. Deze attenties zijn niet alleen zakelijk te gebruiken maar ook privé. Zo zal de ontvanger ook in zijn vrije tijd nog steeds aan jou worden herinnerd. Andere producten in deze categorie zijn bijvoorbeeld telefoon oortjes of een usb-stick. Behalve digitalisering zie je ook duurzaamheid terug in de trends van relatiegeschenken. Ook een relatiegeschenk in deze categorie is weer tweeledig. Je laat daar mee zien dat je het milieu belangrijk vindt en geeft een cadeau wat een lange tijd mee kan gaan. Vaak zijn de relatiegeschenken in deze categorie iets duurder, maar ook dat zal de ontvanger weten te waarderen. Vaak voelen klanten, relaties of leveranciers zich meer gewaardeerd als ze waardevolle relatiegeschenken ontvangen. En als ze zich meer gewaardeerd voelen kan dat zich positief uiten in de relatie met elkaar. Investeer dus in een waardevol relatiegeschenk wat toegevoegde waarde heeft en functioneel is.

Populaire relatiegeschenken

Nu je weet wat de trends zijn is het ook prettig om te weten wat populaire relatiegeschenk is. Zoals net al gezegd zijn technologische relatiegeschenken niet alleen leuk maar ook handig. Een powerbank staat dan ook met stip op nummer 1 als het gaat om populaire geschenken. Wanneer je het logo of bedrijfsnaam ook nog eens op een herkenbare plek zet, dan staat de bedrijfsnaam goed in het zicht tijdens het opladen van een smartphone of tablet. Een ander relatiegeschenk wat in de top 5 staat is een fietszadelhoes met logo. Dit kan een geschikt cadeau zijn als je organisatie een sportief imago wilt geven, of als je werkzaam bent in de fitness- of sport branche. Bij het geven van relatiegeschenken gaat het dus niet puur om het reclame maken voor jouw eigen bedrijf of organisatie maar het is ook prettig als het voor de ontvanger een functioneel of praktisch cadeau is.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here