Home Online Marketing Instagram influencers en marketing

Instagram influencers en marketing

1167
DELEN

Anna Nooshin, Enzo Knol, Monica Geuze, Fred van Leer, Rens Kroes… wie ziet ze niet voorbijkomen op Instagram? We hebben het hier over influencers.
Wat zijn influencers, hoe zetten merken ze in en hoe word je influencer op Instagram?

Wat zijn Instagram influencers?

Een influencer iemand die veel aanwezig is op social media, bijvoorbeeld op Instagram. Het zijn personen met een heleboel volgers en publiek van een influencer ‘luistert’ naar hem of haar. De mening van een influencer is erg belangrijk voor het publiek. Het is eigenlijk een manier van adverteren, maar dan voor zichzelf. Naast Instagram zijn ze ook veelal op YouTube te vinden. Denk bijvoorbeeld aan Enzo Knol met al zijn vlogs.

Hoe worden Instagram influencers ingezet binnen de marketing?

Als merk is het slim om een influencer in te zetten voor marketing. Denk bijvoorbeeld aan een kledingmerk. Zo wordt Gaby Blaaser ingezet voor het sportmerk BodyEngineers. Op haar Instagrampagina showt ze alle prachtige sportleggings met bijbehorende tops. Het gaat op een hele natuurlijke manier zodat bijna niemand ook maar het idee krijgt dat het om marketing draait. En bovendien staan de foto’s op haar eigen pagina. Ze heeft maar liefst 300K volgers en is een populaire BN’er. Het feit dat zij deze sportkleding draagt maakt dat anderen dit merk ook gaan kopen.

Hoe word je een Instagram influencer?

Zie jij het wel zitten om zo populair te worden? Als je graag Instagram influencer te worden komen verschillende dingen bij kijken. Werk ten eerste aan je content en post met een idee. Er moet wel een strategie achter zitten en realiseer je dat het tijd gaat kosten. Post met regelmaat, want jouw volgers moeten regelmatig content van jou voorbij zien komen. Het gaat erom dat je een band creëert met je volgers. Probeer ook een niche te vinden, dus doe niet wat iedereen doet. Presenteer jezelf als een icoon op een bepaald gebied. Richt je bijvoorbeeld op alleen fitness, reizen of voeding. Als je weet waar je je op gaat richten kun je een persona maken. Dit doe je om je doelgroep in kaart te brengen. Daarnaast is het belangrijk dat je ook altijd met je volgers communiceert. Reageer op comments en deel regelmatig content van anderen.

Carrièreswitch? Start dan nu je carrière als Instagram influencer! Het is leuk als je op die manier je geld kunt verdienen. Realiseer je je echter wel dat het heel veel tijd kost en dat je niet in één keer een influencer bent. Dat kan een hele tijd duren en één ding is hierbij belangrijk: volhouden!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here