Home Marketing Inspiratie voor jouw nieuwste reclamecampagne

Inspiratie voor jouw nieuwste reclamecampagne

1403
DELEN
Inspiratie voor jouw nieuwste reclamecampagne

Reclame maken is een vak apart. Als je het verkeerd aanpakt dan sla je de plank soms volkomen mis en dan is het zonde van de soms flinke investering die je hebt gedaan om de campagne te laten opzetten en uitvoeren. Voordat je besluit om reclame te gaan maken is het dan ook verstandig om goed voorwerk te doen. Zo voorkom je dat je reclame zijn doel voorbij schiet en zo dus niets of veel te weinig oplevert.

Maak een plan

Maak eerst voor jezelf een plan hoe je de reclamecampagne wilt aanpakken. Welke doelgroep wil je benaderen? Hoe wil je dat doen, met een folder, een advertentie in de krant of een bepaald tijdschrift of wil je reclame maken via het internet? Een combinatie van deze mogelijkheden kan natuurlijk ook. Als je duidelijk hebt wat je wilt kun je je wensen voorleggen aan een reclamebureau of zelf een campagne uitwerken als je hiervoor creatief genoeg bent.

Wie gun je de opdracht?

Als je met een reclamebureau in zee gaat is het belangrijk er één te kiezen waar je je bij thuis voelt. Als je bijvoorbeeld zake n doet met Reclameland.be  dan kunnen zij samen met jou bekijken wat de mogelijkheden zijn. Hierbij speelt uiteraard ook een rol hoe hoog het budget is wat je wilt of kunt besteden aan je reclamecampagne. Het maakt immers een groot verschil of je enkele honderden euro’s kunt uitgeven of dat het budget 20.000 euro bedraagt. Het is de taak van het reclamebureau om aan de hand van het budget een realistisch beeld te geven van de mogelijkheden en ook de eventuele onmogelijkheden.

Wanneer verwacht je resultaat?

Het resultaat is soms niet meteen merkbaar. Als je een folder laat verspreiden kan het zo zijn dat je daar niet meteen tientallen reacties op krijgt. Maar het kan wel betekenen dat je op de langere termijn meer opdrachten krijgt, meer aankopen in je webshop of meer offerte aanvragen. Dit heet het lange termijn effect. Ook kan het zinvol zijn om een reclame na enige tijd nog eens te herhalen als reminder. Dit ka n tot gevolg hebben dat je nog eens een extra doelgroep aanspreekt die mogelijk in je product of dienst is geïnteresseerd. De resultaten van een campagne hangen natuurlijk ook af van de omvang van je bedrijf en het moment waarop je je campagne lanceert. Als het seizoen van invloed is op je product dan is het natuurlijk belangrijk om het juiste moment te kiezen. Maak reclame voor tuinmeubelen in het voorjaar en voor open haarden in de herfst, om een voorbeeld te noemen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here