Home Online Marketing Ik heb een mooie website, maar geen bezoekers: hoe verhelp ik dit?

Ik heb een mooie website, maar geen bezoekers: hoe verhelp ik dit?

1132
DELEN
Ik heb een mooie website, maar geen bezoekers hoe verhelp ik dit

Het is natuurlijk een zonde van je tijd en/of geld als je een prachtige website hebt, maar geen bezoekers. Gelukkig zijn er een aantal dingen die je kan doen om meer bezoekers naar je website te lokken. Daarbij ben je niet alleen beperkt tot dure advertenties. Zelfs met een beperkt budget is het mogelijk om bijvoorbeeld hoger te scoren in Google.

Vermeld je website waar je maar kan

Het is uiteraard belangrijk dat mensen de weg naar je website vinden. En daarvoor moeten ze weten dat het bestaat. Begin dus altijd met het vermelden van je website. Neem je website bijvoorbeeld op in de handtekening in je mail, verwijs ernaar op je Facebookpagina en vermeld je website op visitekaartjes.

Daarnaast is het altijd handig als anderen naar jouw website linken. Dat doen ze niet zomaar. Sommige mensen vragen er geld voor, maar ook het schrijven van kwaliteitsvolle content kan ervoor zorgen dat anderen jouw website als bron vermelden. Daarom is het een goed idee om regelmatig content te publiceren op je website, bijvoorbeeld door een blog aan je website toe te voegen of door een kennisdatabank te starten. Als je actief aan linkbuilding wil doen, kan een online marketing bureau je helpen.

Zorg dat je website goed wordt gevonden in zoekmachines

Linkjes hebben niet alleen nut omdat mensen dan doorklikken naar je website. Met de juiste linkjes naar je website, scoor je ook beter in Google. Google gebruikt een ongelofelijk complex algoritme om te bepalen welke websites er worden getoond bij bepaalde zoekwoorden. Daarbij spelen bijvoorbeeld lokale factoren een rol. Als ik in Utrecht “hamburgertent” google, vind ik andere resultaten dan als ik hetzelfde in Amsterdam doe. Daarnaast houdt Google rekening met de autoriteit van een website. Sommige websites hebben een betere reputatie en een hogere autoriteit en zullen dus hoger scoren in de zoekresultaten. Meer kwaliteitsvolle linkjes naar je website, zorgt ervoor dat Google je website hoger inschat en dus hoger zal weergeven.

Verder speelt de inhoud natuurlijk een rol. Het gaat erom dat de content op je website een meerwaarde moet zijn voor de zoekmachinegebruiker. Dat doe je in de eerste plaats door kwaliteitsvolle content te schrijven en door daarnaast ook door de juiste woorden te gebruiken. Het is iets waar een SEO bureau bij kan helpen. SEO-specialisten weten hoe ze je content moeten optimaliseren, zodat het beter wordt gevonden in zoekmachines als Google. En als je content goed rankt in Google, dan vinden mensen eenvoudig hun weg naar jouw website.

Meer websitebezoekers door te adverteren

Marketeers maken wel eens het onderscheid tussen inbound- en outboundmarketing. Zonder in detail te treden, heeft het te maken met je marketingstrategie. Je kan focussen op het aantrekken van bezoekers door ze zelf hun weg te laten vinden naar je website. Dat noemen we inboundmarketing. Dat doe je door kwaliteitsvolle content aan te bieden en door aandacht te besteden aan de zoekmachinevriendelijkheid van je website. Een alternatief is outboundmarketing. Bij outboundmarketing ga je zelf de deur uit en ga je zelf op zoek naar bezoekers. Dat doe je met name door te adverteren.

Adverteren kan je onder meer doen in de krant en op andere websites, bijvoorbeeld door er banners weer te geven. Je kan ook adverteren in Google, dat wordt ook wel eens SEA genoemd (Search Engine Advertising). Daarbij koop je tijdelijk een hoge positie bij een bepaald zoekresultaat. In de praktijk gaan SEO (Search Engine Optimization) en SEA vaak hand in hand.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here