Home Blogs Hoe ziet de toekomst van LinkedIn eruit?

Hoe ziet de toekomst van LinkedIn eruit?

1821
DELEN

LinkedIn doet het momenteel heel erg goed. Dagelijks komen er duizenden accounts bij, op wereldwijd niveau, en het is dan ook niet vreemd dat de omzet van LinkedIn alleen maar stijgt. In augustus 2016 kon het bedrijf bekend maken dat er in een jaar tijd een omzetstijging van 30 procent was bereikt, met een totaalomzet van 933 miljoen dollar. Het aantal gebruikers was toegenomen met bijna 20 procent.

Microsoft is er blij mee

In december 2016 werd de overname van LinkedIn door Microsoft afgerond. Voorafgaande aan deze overname werd er door de analisten voorspeld dat LinkedIn direct veel zou moeten gaan inleveren, zowel aan omzet als aan gebruikers. Microsoft beloofde echter dat LinkedIn voor een groot deel hetzelfde zou blijven en dat er enkel gewerkt zou worden aan verbeteringen. Dit hebben we ook mogen zien, want nog niet heel lang geleden heeft LinkedIn een nieuwe look gekregen, waarbij enkele oude opties zijn teruggekeerd en enkele onhandige opties zijn verdwenen. De omzet is dan ook niet gedaald en ook het aantal gebruikers is niet afgenomen. Dit aantal is zelfs gestegen. Microsoft is dan ook heel blij dat de overname, die 26 miljoen dollar kostte, tot zo ver succesvol is.

Toch een behoorlijk verlies

De omzet mag dan uitstekend zijn en het aantal gebruikers van LinkedIn neemt toe, maar er is toch een verlies gedraaid. In augustus vorig jaar werd namelijk ook bekend gemaakt dat LinkedIn te maken had met een nettoverlies van bijna 120 miljoen dollar. Hier moet wel bij worden vermeld dat dit verlies voornamelijk werd veroorzaakt door zaken die met de belasting te maken hadden en niet zo zeer met het gebruik van LinkedIn.

Microsoft ziet een goede toekomst

LinkedIn werd in 2003 online gebracht en acht jaar later ging het bedrijf naar de beurs. Microsoft startte de overname al in juni 2016 en rondde deze een half jaar later af. Er werd precies 26,2 miljoen dollar voor uitgegeven, ondanks het toen al bekende nettoverlies van bijna 120 miljoen dollar. Microsoft weet wat de kracht van LinkedIn is en geeft dan ook aan totaal geen plannen te hebben om het sociale netwerk voor professionals op de schop te gooien. Het bedrijf wil LinkedIn voor een groot  deel houden zoals het is, maar er moet wel worden nagedacht over het maken van verbeteringen aan het sociale netwerk. Toch blijft Microsoft erbij dat LinkedIn ook in het beheer van deze multinational een goede toekomst heeft.

Mijlpaal in het ledenaantal

Dat LinkedIn ook na de overname blijft groeien, dat is inmiddels bewezen. In april 2017 werd het ‘magische’ ledenaantal van 500 miljoen actieve leden bereikt. Hiermee haalt LinkedIn het nog niet bij Facebook, want deze heeft bijna 1,75 miljard actieve gebruikers, maar LinkedIn is dan ook een netwerk speciaal en alleen voor professionals. LinkedIn heeft hiermee bijna 200 miljoen leden méér dan Twitter.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here