Home Marketing Hoe haal je meer uit je Google Ads campagne?

Hoe haal je meer uit je Google Ads campagne?

1620
DELEN
Google campagne

Online adverteren: bijna ieder bedrijf doet het. Geef jij maandelijks een groot bedrag uit aan Google ads, maar krijg je hier niet veel voor terug? Waarschijnlijk valt er nog veel meer te halen dan je denkt. Door het bepalen van de juiste doelgroep en het toevoegen van relevante extensies kun je niet alleen meer bezoekers krijgen, maar ook meer conversies behalen. In dit artikel geven we je drie tips om het meeste uit je Google Ads campagne te halen. 

Bepaal de juiste doelgroep

Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar het is belangrijk dat je de juiste doelgroep bepaalt voor je Google Ads campagne. Het is natuurlijk mogelijk om de advertenties zo simpel mogelijk te houden, zodat deze aantrekkelijk zijn voor een grote groep, maar onthoudt: hoe specifieker de doelgroep, hoe meer kwalitatief de conversies zullen zijn. Google Ads biedt handige tools waarmee je de doelgroep zo specifiek mogelijk kunt maken. Richt de campagne bijvoorbeeld op een bepaalde provincie of stad. 

Bepaal de juiste doelgroep

Voeg relevante extensies toe

Naast het bepalen van de doelgroep kan het helpen om relevante extensies binnen Google Ads te gebruiken. Deze bieden je de mogelijkheid om extra informatie over jouw website of bedrijf aan de advertentie toe te voegen. We zetten een aantal extensies voor je op een rij:

  • Link-extensie

Door het gebruik van deze extensie kun je links onder de advertentie toevoegen die verwijzen naar een specifieke pagina. Op deze manier stuur je potentiële bezoekers direct naar de juiste pagina. 

  • Locatie-extensie

De locatie-extensie geeft de bedrijfslocatie met het adres weer onder de advertentie. Als er op wordt geklikt, wordt de locatie in Google Maps getoond en op de smartphone verschijnt er ook direct een link naar de routebeschrijving.  

  • Oproepextensie

Voordat er een conversie wordt gemaakt, is contact een belangrijke stap. Door een oproepextensie toe te voegen kan de bezoeker gemakkelijk contact met je opnemen. 

  • Recensie-extensie

Ontvang jij veel positieve reviews? Dan mag je dit gerust laten zien aan potentiële kopers. Met de recensie-extensie deel je reviews in de vorm van citaten. Deze beoordelingen worden tussen aanhalingstekens onder de advertentie getoond. 

Handig om te weten: je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van de extensies, maar betaalt gewoon per klik. 

Voeg relevante extensies toe

Zorg voor een goede kwaliteit advertentie

Waarschijnlijk wist je het al, maar Google kijkt bij het bepalen van de ranking naar de kwaliteit van je advertenties. Er wordt gekeken naar de zoekwoorden, bestemmingspagina’s en de relevantie. We adviseren om hier goed naar te kijken en je advertenties waar mogelijk te optimaliseren. Een advertentie met een lage kwaliteitsscore leidt namelijk tot een lagere positie. Heb je hier niet zoveel verstand van? Of heb je eigenlijk geen tijd om alle advertenties te optimaliseren? Je kunt dit klusje uitbesteden aan GMU.online. In tegenstelling tot andere bureaus maakt GMU.online gebruik van eigen innovatieve Big Data software. Een ervaren Google Adwords expert focust zich op het behalen van hoge rendementen en het verhogen van de vindbaarheid. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here