Home Blogs Efficiënter ondernemen op je smartphone met deze 10 zakelijke apps

Efficiënter ondernemen op je smartphone met deze 10 zakelijke apps

14
DELEN
Efficiënter ondernemen op je smartphone met deze 10 zakelijke apps

Onze smartphones zijn eigenlijk onmisbaar geworden in de korte tijd dat ze nog maar op de markt zijn. Dit geldt al helemaal wanneer je ondernemer bent. Er zijn talloze toepassingen die je met je smartphone kunt doen. Sterker nog, je bent zakelijk gezien een stuk slimmer bezig als je je telefoon op de juiste manier inricht. Deze 10 zakelijke apps moet je dan in ieder geval hebben om te scoren.

1 Salesforce

De app Salesforce is simpelweg onmisbaar voor vrijwel elk type ondernemer. Dat komt vooral omdat deze zo ontzettend veelzijdig is. Eigenlijk alles wat je op zakelijk gebied nodig hebt zit erin. Van een agenda, tot een messengerdienst voor zakelijk gebruik tot allerlei CRM-tools. Wel is het zo dat daar ook wat kosten aan verbonden zijn. Dat hoeft geen probleem te zijn, want met een iTunes gift card heb je die kosten zo voldaan. Lekker gemakkelijk en snel verzorgd.

2 Trello

Nog een app die vooral belangrijk is vanwege de multifunctionaliteit. Niet alleen is Trello op zichzelf al handig als businesstool, het is ook nog eens zo dat deze heel gemakkelijk te koppelen is aan allerlei andere diensten. Dat betekent dus dat het ook gemakkelijk is om de veranderingen die je aanbrengt snel door te spelen naar iedereen op de werkvloer die hiervan moet weten bij zijn werkzaamheden. Dat is pas echt efficiënt werken zoals het ooit bedoeld was.

3 Slack

Communicatiemethoden zijn er natuurlijk in ruime overvloed, maar je hebt altijd baas boven baas. Als het gaat om messengerdiensten, dan is Slack toch wel de app die alle andere apps overbodig maakt. Doordat het zo gemakkelijk in gebruik is en zo breed geaccepteerd is, is het ook gewoon heel handig om hierin mee te gaan. Je kunt precies die personen bereiken die voor het betreffende project bereikt moeten worden. Heel effectief en uitermate gemakkelijk voor elke business dus.

4 Workfront

Efficiënt werken draait tegenwoordig vooral om management. Dat betekent dat je al je zaken zo handig mogelijk moet managen. In dat opzicht is een app waarmee je allerlei soorten planningen en overzichten kunt maken natuurlijk onmisbaar. Met Workfront zorg je ervoor dat je altijd direct het gehele overzicht hebt van de stand van zaken op dat moment. Zeker wanneer er regelmatig veranderingen zijn is het gemakkelijk om altijd up-to-date zijn. Deze app is daarbij de handigste hulp die je kunt wensen.

5 Servicem8

De app Servicem8 is vooral geschikt in branches waar diensten voorop staan, service dus. Dit is namelijk de app waar iedereen die zich met diensten bezighoudt al vele jaren op wacht. De app die papierwerk terugdringt. Dat komt omdat het veel gemakkelijker wordt om snel allerlei gegevens op te slaan op een veilige manier. Daarnaast is het een onmisbaar stukje gereedschap wanneer je afspraken moet noteren. Dat doet deze app immers ook moeiteloos. Alle zaken met betrekking tot het vastleggen van afspraken in goed toegankelijke overzichten onderbrengen is ook geen probleem.

6 Wrike

Projectmanagement op de juiste manier uitvoeren doe je het best door Wrike te gebruiken. Als het gaat over efficiency, dan is het vooral belangrijk dat je zo min mogelijk handelingen hoeft te doen om een doel te bereiken. Met Wrike, een app die werkt in de cloud, is dit het geval. Het fijne aan deze app is ook dat hij goed te schalen is naar het formaat van het project of de onderneming. Dat betekent dat je als kleine ondernemer net zoveel nut van de app kunt hebben als een multinational.

7 Favro

Wie niet met Wrike werkt, werkt met Favro. Wanneer je met meerdere projecten op verschillende fronten tegelijk bezig bent. Dan kan het de efficiency dus weleens ten goede komen om een back-up bij de hand te hebben. Favro is vooral geschikt voor de ontwikkelaars, marketingmensen en managers die aan een project werken. Wel geldt ook hier dat een kleine ondernemer en een multinational dezelfde waarde van de app kunnen hebben omdat deze hetzelfde werkt.

8 Housecall Pro

Ben je een kleine ondernemer en wil je goed grip hebben op je workflow? Housecall Pro kan je dan veel hulp bieden. Of het gaat om de planning van je werkzaamheden, of je wilt je klantenbestand onderhouden en bijhouden, deze app is de belangrijkste hulp hierin. Ook factureren en betalingsverwerkingen zijn geen enkel probleem met behulp van deze app. Je hele kantoor in je telefoon gestopt.

9 Gmail

Een e-mailapp is natuurlijk altijd handig, maar door de recente ontwikkelingen die Gmail heeft doorgemaakt is het zakelijk gezien eigenlijk altijd handig om voor deze optie te kiezen. Het geeft je immers een oneindige hoeveelheid mogelijkheden. Je hoeft daarbij ook niet bang te zijn dat je een Gmail-adres nodig hebt. Je kunt het ook gewoon als app gebruiken wanneer je een zakelijk e-mailadres hebt. Dit kan de mailserver namelijk ook prima aan. Je bent altijd op de hoogte.

10 Timecamp

Tijd is geld en dat geldt als ondernemer nog sterker dan ooit. Daarom is het essentieel om alle tijd die je aan projecten besteedt exact te monitoren. Dat doe je niet met een stopwatch, maar met de app Timecamp. Zo kan je veel preciezer werken en laat je geen euro meer liggen door verkeerde tijdscalculatie. Alle reden om deze app dus een verplicht onderdeel van de werkuitrusting te maken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here