Home Blogs De tips om als bedrijf de ideale kantoorruimte te vinden

De tips om als bedrijf de ideale kantoorruimte te vinden

75
DELEN
kantoorruimte vinden

Elke organisatie moet voor het zoeken naar de ideale kantoorruimte keuzes maken. Of dit nu gaat om budget, de locatie, type kantoorpand of hoeveelheid vierkante meters, het zijn allemaal moeilijke keuzes. Maar don’t worry! Met onderstaande tips huur jij als bedrijf binnen no time jouw ideale kantoorruimte!

Stel een richtlijn voor je budget

Heb je voor het huren van een kantoorruimte een ruim budget of zit je wat krapper bij kas, hoe dan ook: Kies een richtlijn qua budget voor jouw nieuwe kantoorruimte. Met deze enkele creatieve tips haal jij het maximale uit jouw budget:

  • Kantoorruimte huren in een business center, kantoorconcept of bedrijfsverzamelgebouw deel je samen met andere huurders de gemeenschappelijke faciliteiten en services waardoor je kosten bespaart;
  • Een all-in prijs is naar verhouding vaak goedkoper. Vergelijk of een all-in prijs goedkoper is dan een ‘kale’ huurprijs. De prijs zonder gas/water/licht, internet, telefonie, receptie en soms eventueel parkeerruimte en vergaderruimte is de ‘kale’ huurprijs;
  • Is jouw geschikte kantoorruimte boven het budget? Onderhandel over huurkorting! De verhuurder heeft namelijk ook belang bij jou als huurder.

Bepaal jouw ideale kantoorlocatie

Budget bepaald? Next step: De geschikte locatie voor jouw kantoorruimte zoeken. Het huren van een bedrijf in de grote steden, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht geeft de status van je bedrijf een enorme boost. Het kantorenaanbod is immens in de Randstad en andere grote steden van Nederland. De huurprijzen zijn in de grote steden wel hoger. Maar met een hoop creativiteit is dit zeker mogelijk:

  • Huur niet meer vierkante meter dan nodig;
  • Kies niet voor onnodige flexibiliteit. Hoe flexibeler je huurtermijn, hoe hoger de huurprijs wordt!

Welk type kantoorpand huur je?

Na het bepalen van jouw kantoorlocatie is het tijd voor de volgende stap: Welk type kantoorpand huur je? De mogelijke opties zijn een kantoorconcept, business center, bedrijfsverzamelgebouw of een eigen kantoorpand huren.

  • Een kantoorconcept bevat het complete plaatje. Je treft er vergaderruimten, een sociaal hart en in de meeste gevallen een bedrijfsrestaurant;
  • Een business center iets minder luxe dan een kantoorconcept, maar ook hier is het prima uit te houden. Je kantoorruimte is vaak gemeubileerd, de receptie beantwoordt je telefoon en ook hier zijn vergaderruimten aanwezig. Een business center heeft een lagere huurprijs dan een kantoorconcept.
  • De goedkoopste optie is een bedrijfsverzamelgebouw. Dit type gebouw wint al jaren qua populariteit. Bedrijfsverzamelgebouwen liggen meestal aan snelwegen en zijn dus goed bereikbaar. Meerdere bedrijven zijn in het gebouw gevestigd waardoor netwerken geen probleem is.

Huur het aantal benodigde vierkante meter kantoorruimte

Zoek uit hoeveel vierkante meter kantoorruimte jij als bedrijf nodig hebt. Je wilt namelijk niet onnodig veel extra vierkante meters huren, maar al jou personeel moet natuurlijk wel voorzien zijn van een werkplek. De grootte van jouw kantoorruimte is afhankelijk van verschillende factoren. Heb jij namelijk als bedrijf extra ruimten nodig neem dit dan mee in jouw berekening. Extra ruimten zouden kunnen zijn: vergaderruimte, loungeplek en receptiebalie.

Bepaal jouw kantoorinrichting

Bijna ben je er! Besteed je liever geen tijd aan het inrichten van jouw nieuwe kantoorruimte? Dan is het van belang om bij je keuze naar jouw kantoorruimte rekening te houden met de kantoorinrichting bij de potentiële locaties. Wil je je de inrichting toch liever aanpassen? Een mogelijkheid is de kantoorinrichting uitbesteden. Een juiste kantoorinrichting is van belang om te zorgen dat personeel zich thuis voelt op kantoor.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here