Home Geen categorie De kracht van visuele content

De kracht van visuele content

138
DELEN

Je content aantrekkelijk maken voor je doelgroep wordt steeds meer een uitdaging. Hoe zorg je ervoor dat jouw content wordt bekeken en gedeeld wordt? Hoe zorg je ervoor dat mensen niet gewoon voorbij scrollen? Uit onderzoek is gebleken dat men 8 seconden nodig hebben om te bepalen of de content die ze lezen of zien interessant genoeg is. Dat betekent dat je in die korte tijd echt de aandacht zult moeten trekken. Gebruik visuele content! 

Visuele content en social media 

Wat is visuele content eigenlijk? De betekenis van visuele content is boodschappen die niet geschreven zijn maar uitgedrukt worden in beeld, zoals afbeeldingen of video. Vooral op social media zien we veel visuele content voorbijkomen. Denk aan al die plaatjes en filmpjes op je tijdlijn. Het werkt veel beter dan niet-visuele content aangezien je er een veel groter publiek mee bereikt. Zo wordt content met visuele aspecten maar liefst 94% meer bekeken. Er wordt vaker op geklikt, het wordt vaker gedeeld door mensen en het wordt eerder onthouden. Bovendien zorgen ook Facebook advertenties met visuele content voor meer betrokkenheid. Daarnaast bekijken mensen die op zoek zijn naar een product liever productvideo’s dan dat ze in een webshop erover moeten lezen. Het feit dat visuele content zo goed werkt zien we ook wel aan hoe populair Instagram is. Scrollen, scrollen en plaatjes kijken.  

Visuele content en SEO 

Content met visuele elementen maken je artikelen, blogs of social media pagina écht een stuk aantrekkelijker voor de doelgroep. Je kunt tenslotte meteen zien waar het over gaat. Als je bijvoorbeeld cijfers of resultaten van een onderzoek onder elkaar moet zetten werken infographics vaak veel beter dan geschreven content. 

Het is niet alleen gunstig voor de aantrekkelijkheid maar ook voor SEO. Zo zijn afbeeldingen ook vindbaar voor Google, maar er zijn wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Het is van belang dat je bijvoorbeeld de goede zoekwoorden in de titel van de afbeelding verwerkt. Gebruik bijvoorbeeld de naam van je bedrijf in combinatie met een beschrijving van het product op de afbeelding. Waar zou jij op zoeken als je consument was? 

Het gebruik van visuele content heeft dus veel voordelen en is dus echt een must. Voordat je visuele content gaat inzetten is het wel belangrijk om van tevoren goed te bedenken wie jouw doelgroep is. Zo zorg je ervoor dat de content naadloos aansluit bij de ontvanger.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here