Reclame maken voor jouw bedrijf is vandaag de dag belangrijker dan ooit. De vacatures voor online marketing medewerkers zijn dan ook niet te missen. Van Facebook ads tot SEO optimalisatie, bedrijven zijn er over het algemeen maar druk mee. En terecht; Het effect en bereik is enorm. Maar er is meer, er zijn nog ‘offline’ zaken waarvan het aan te raden is om in te investeren, voor minstens zo’n groot effect. Welke dat zijn? Wij zetten ze op een rijtje.
Sleutels kwijt?
Een sleutelhanger biedt wellicht uitkomst! Sleutelhangers zijn typisch van die producten waar bedrijven in een behoefte kunnen voorzien. Ga voor een originele, grappig en kleurrijke optie zodat mensen sleutels herkenbaar kunnen maken. Dat sleutelhangers vaak en lang gebruikt worden, is een feit. Dat ze steeds minder geproduceerd worden ook. Spuitgieten is een techniek die ze hier tegenwoordig veel voor gebruiken. Kortom, deze kan bijna niet missen in de collectie van jouw bedrijf.
Noteer maar!
We appen en mailen wat af, maar niks zo fijn dan af en toe gewoon nog even een notitie of aantekening maken. En wat heb je hiervoor nodig? Juist, pen en papier! Die laatste is dan ook de perfecte merchandise, uiteraard voorzien van een logo. Nu we toch in de papieren hoek zitten, mooi briefpapier inclusief logo is ook nog altijd zeer belangrijk. Dit geeft bij nieuwe klanten meteen een (goede) eerste indruk.
Visite, visite

Een mooi visitekaartje is nog steeds een must. Ga niet voor standaard wit maar kijk bij de experts wat er tegenwoordig allemaal op de markt is, je zult verstelt staan van de mogelijkheden. Van leuke designs tot hippe kleuren, alles uiteraard binnen de huisstijl van jouw bedrijf. Geloof ons, het visitekaartje doet er nog toe.
Maak het passend
Heb jij een bedrijf in goede wijnen? Investeer dan in een persoonlijke merchandise zoals een klein flesje wijn met jullie logo. Dit kun je weggeven aan de grotere klanten en geeft een hartelijk gevoel. Laat je nooit afleiden door de kosten, het kan inderdaad even het nodige betekenen voor de uitgaven, maar het gaat om het doel en effect wat je wilt bereiken. Kies dus altijd iets wat past binnen jouw bedrijf.
Het voordeel van offline merchandise op de online variant is dat het een effect op de lange termijn met zich meebrengt. Het is niet een eenmalige advertentie die weer verdwijnt, maar een tool die mensen soms jarenlang gebruiken!