Home Online Marketing De 5 voordelen van Linkbuilding

De 5 voordelen van Linkbuilding

1026
DELEN

Linkbuilding, je hebt er in marketingland vast een keer van gehoord. Linkbuilding betekent dat er links op externe websites verwijzen naar jouw website. Het doel is vaak om een hogere positie in Google te krijgen, zonder daarvoor te hoeven betalen. Dit betreft dus organisch zoekverkeer. Het is een techniek die online marketeers veel toepassen binnen hun vakgebied. Pas jij het al toe in je bedrijf? Zo niet, lees dan hieronder wat de voordelen zijn.

1. Hoger in de zoekresultaten met linkbuilding

Linkbuilding is een manier om hoger in de zoekresultaten te komen. Google heeft criteria die bepalen hoe hoge ranking een website krijgt, zoals de inhoud, het aantal interne en externe links   en de kwaliteit van de links. Hoe meer links er naar jouw website verwijzen vanuit externe websites, hoe hoger je website in de resultaten verschijnt. Belangrijk is wel dat de links van goede kwaliteit zijn. Wel is het belangrijk om de linkbuilding te monitoren en te meten wat er gebeurt.

2. Meer verkeer en bezoekers

Omdat je met linkbuilding ervoor zorgt dat externe websites naar jouw website verwijzen, leidt dat automatisch ook meer tot verkeer naar jouw website. Dat komt omdat bezoekers van de externe website op de link klikken die naar jouw website leidt. Twee vliegen in één klap dus.

3. Naamsbekendheid door linkbuilding

Omdat je bij linkbuilding je website verspreidt bij externe websites leidt dat tot meer naamsbekendheid. Jouw website en bedrijfsnaam komt tenslotte vaker naar voren op andere websites. Doordat je meer naamsbekendheid krijgt zullen er ook meer leads uit volgen.

4. Relaties opbouwen met bedrijven

Met linkbuilding is het vaak de bedoeling dat je contact opneemt met relevante websites en blogs in jouw vakgebied. Je wilt tenslotte dat een externe partij links plaatst die naar jouw website verwijzen. Vaak gebeurt dat in ruil voor een link naar hun website. Soms is het marketingtechnisch ook slim om contact te zoeken met ‘influencers’, zodat het vertrouwen van de doelgroep in jouw product of dienst groeit. Op die manier kun je goed een netwerk opbouwen.

5. Branding: een sterker merk

Doordat je vaker zichtbaar bent op websites krijg je meer aanzien en wordt je merk sterker. Omdat je vaker zichtbaar bent denkt men eerder dat je belangrijk bent en veel kennis hebt over een bepaald vakgebied. Men zal dus eerder op de links gaan klikken wanneer ze die vaker voorbij zien komen.

Linkbuilding is dus een zeer goede techniek om hoger in Google te komen, meer verkeer en bezoekers te krijgen, naamsbekendheid op te bouwen en zelfs een netwerk. Linkbuilding is natuurlijk slechts een onderdeel van SEO. Door middel van content optimalisatie kun je ook hoger scoren in Google. Het kost soms wat tijd, maar dan heb je ook wat.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here