Home Marketing De 5 tekenen dat je bedrijf groeit

De 5 tekenen dat je bedrijf groeit

888
DELEN

Je bent aan het adverteren voor je bedrijf om meer te kunnen verkopen, maar het is daarbij van belang dat je bedenkt wat succes voor jouw bedrijf betekent. Vaak houdt men alleen de kliks, traffic, deelacties en sales in de gaten. Maar het gaat veel verder dan dat. Wanneer ben je dan op de juiste weg? Waar merk je aan dat je bedrijf aan het groeien is? Hieronder gaan we erop in.

1. Meer betrokkenheid op social media

Het goed doen op social media gaat verder dan alleen verwijzen naar goede en relevante content op je website. Wanneer je erin slaagt community engagement te creëren, dan heb je succes. Je hebt ook succes als je (steeds meer) reacties krijgt op je posts en wanneer men jouw content deelt via hun kanalen. Maar nóg belangrijker is dat je steeds meer volgers krijgt en meer traffic genereert naar je website. Houd ook in de gaten hoe vaak je merknaam wordt genoemd door je doelgroep. Hier zijn tools voor om dit te analyseren.

2. Je e-mailbestand groeit

Een ander teken van groei is dat je mailinglijst langer wordt. In dat geval heb je kans om je bedrijf nóg meer te laten groeien omdat je de mensen op je mailinglijst regelmatig e-mails kunt versturen met leuke en relevante content. Bedenk namelijk dat wanneer men jouw content interessant vindt, ze dit zullen delen met anderen. Hierdoor zullen er nog meer mensen zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief.

3. Andere websites linken naar jouw website

Een andere belangrijke succesfactor is wanneer andere websites jouw link plaatsen op hun website. Dat betekent dat je meer zichtbaar wordt en dat andere websites jouw product of dienst interessant vinden. Google houdt bovendien van deze zogenaamde backlinks. Daardoor kom je ook nog eens steeds hoger in de zoekresultaten. Het wordt nóg interessanter voor Google wanneer deze externe websites ook van goede kwaliteit zijn. Ook gaat men jouw merk of product meer vertrouwen omdat ze jouw website hebben gezien op een andere pagina. Dit werkt dan als een soort aanbeveling.

4. Andere bedrijven willen samenwerken

Nog een teken van succes is wanneer andere bedrijven met jou samen willen werken. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ze hulp willen hebben bij het creëren van content. In zo’n geval kunnen ze vragen of ze jouw content mogen delen via hun kanalen. Backlinks én naamsbekendheid. Twee vliegen in één klap.

5. Je start online conversaties

Je hebt succes wanneer je niet alleen deelneemt aan online gesprekken en conversaties, maar ook als je zelf conversaties start en leidt. Je kunt dan je mening laten horen over bepaalde onderwerpen in jouw vakgebied. Anderen vinden dat waardevol en gaan jou als expert zien. En dat is exact wat je wilt bereiken.

Kijk dus niet alleen naar kliks, traffic en sales, maar kijk verder dan dat. Groeit je e-mailbestand, wordt je merk of product vaker genoemd via online kanalen en zijn er meer websites die naar jouw website linken? Dit zijn allemaal tekenen dat je bedrijf aan het groeien is. Deze factoren leiden vervolgens weer tot meer succes.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here