Home Tips Bedrukte relatiegeschenken blijven populair

Bedrukte relatiegeschenken blijven populair

983
DELEN
Bedrukte relatiegeschenken blijven populair

Digitalisering speelt de laatste jaren een steeds belangrijkere rol in de strategie die organisaties volgen. We werken massaal vanuit de cloud, onafhankelijk van locaties en devices. Niet alleen in de bedrijfsvoering wordt flink gedigitaliseerd door organisaties. Ook op het gebied van marketing vindt steeds meer online plaats. De advertentieruimte in fysieke kranten wordt moeizamer verkocht, terwijl er online steeds meer vraag komt naar advertenties. Opvallend in deze trend is het feit, dat fysieke bedrukte relatiegeschenken nog altijd zeer populair zijn. Zo merkt ook Lavista relatiegeschenken, een partij die voortdurend zoekt naar nieuwe artikelen om haar assortiment mee uit te breiden. Onlangs nog, besloten veel bedrijven medewerkers van een verrassing te voorzien. Vaak ging het om een bedrukt cadeautje.

Relatiegeschenken zijn een manier om naamsbekendheid te verbeteren

Het gebruik van bedrukte relatiegeschenken bieden organisaties de kans om hun naamsbekendheid te verbeteren. Uit diverse onderzoeken blijkt dat consumenten gemiddeld zo’n zeven keer de naam van de organisatie voorbij hebben moeten zien komen, voordat zij een product of dienst bij het bedrijf afnemen. Veel van deze momenten vinden online plaats. Fysieke contactmomenten, bijvoorbeeld het ontvangen van een flyer aan huis of het bekijken van een bedrukt relatiegeschenk, zijn echter minstens zo belangrijk. Het is zelfs zo dat fysieke contactmomenten vaak meer waarde hebben. Het komt de betrouwbaarheid van organisaties ten goede als men een bedrijfsnaam kan koppelen aan een fysiek contactmoment.

Relatiegeschenken zijn een manier om naamsbekendheid te verbeteren

Bedank medewerkers en partners voor hun inzet

Bedrukte relatiegeschenken worden echter niet alleen gebruikt om te werken aan de naamsbekendheid van een organisatie. Ze zijn ook voornamelijk bedoeld om medewerkers en partners te bedanken voor hun inzet in de afgelopen periode. Het is niet voor niets, dat de vraag naar relatiegeschenken fors toeneemt in de periode voorafgaand aan de feestdagen. Een goede band met leveranciers is cruciaal om bedrijfsprocessen te continueren. Zonder leveranciers geen mogelijkheid om producten te produceren of diensten te leveren.

Cadeautje voorafgaand aan de zomerperiode

De afgelopen zomerperiode werd door veel organisaties gebruikt om medewerkers te bedanken voor hun inzet tijdens het thuiswerken. Veel medewerkers snakken inmiddels naar het moment waarop zij weer fysiek op kantoor aanwezig mogen zijn. Met een kleine verrassing hoopten bedrijven medewerkers gemotiveerd te houden. Daarbij komt de waardering op een goed moment. Veel mensen gebruiken de zomerperiode om na te denken over hun toekomst. Met een stimulans in de vorm van een kleinigheidje vanuit de werkgever, neemt de tevredenheid toe en zal men minder snel van werkgever veranderen. Zeker in een tijd waarin het aantal beschikbare werkzoekenden beperkt is, doe je er als bedrijf goed aan om de band met medewerkers te onderhouden. Daar komt bij dat de afstand tussen het management en de werkvloer juist groter dan voor de pandemie lijkt te zijn geworden. Kleine gebaren kunnen die afstand verkleinen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here