Home Blogs 9 tips voor succesvolle content marketing

9 tips voor succesvolle content marketing

96
DELEN

Content marketing is dé marketingvorm van nu. Bedrijven die content marketing links laten liggen laten veel kansen lopen. Iedere onderneming heeft baat bij content marketing, maar dan moet het natuurlijk wel op de juiste manier worden aangepakt. Wij hebben 9 tips voor je verzameld om succesvol te zijn met content marketing.

1. Focus op de lezer

In ieder stukje content dat je publiceert moet de focus liggen op de lezer. Veel ondernemers maken de fout om te focussen op de onderneming. Dit is niet de bedoeling. Je schrijft voor de lezer en niet voor jezelf.

2. Bied waarde met je content

Content moet waardevol zijn. Wanneer je blogs publiceert waar niemand écht iets aan heeft, dan kan dit al snel tegen je gaan werken. Zorg ervoor dat ieder stukje content veel waarde heeft voor de lezer. Beantwoord bijvoorbeeld vragen of los problemen op.

3. Ga voor veel content

Hoe meer content, hoe beter. Een tekst van 500 woorden zal het in de regel altijd beter doen dan een tekst van 200 woorden. Het gaat er namelijk om dat je content zo compleet mogelijk is. Als Google van mening is dat je echt je best hebt gedaan om alle relevante informatie te benoemen in je content, dan zal je hiervoor worden beloond in de zoekresultaten.

4. Deel op het juiste moment

Iedere onderneming heeft een specifieke doelgroep. Het is belangrijk om te ontdekken wanneer jouw doelgroep online is. Jongeren die nog op school zitten zijn tussen 09.00 en 15.00 uur minder online dan bijvoorbeeld professionals die met social media werken. Probeer te ontdekken wat de beste tijdstippen zijn om je content te delen via social media.

5. Varieer met de inhoud

Probeer altijd een goede mix te maken tussen tekst en overige inhoud. Denk aan foto’s en video’s bijvoorbeeld. Het is altijd goed om content divers te maken. Probeer dus beeldmateriaal aan tekstmateriaal toe te voegen om de content interessanter te maken.

6. Vergeet keyword density

Als je content gaat schrijven, dan is het natuurlijk altijd goed om rekening te houden met keywords. Nog belangrijker is het om je niet te houden aan een keyword density. Je leest het goed: niet! Nog niet zo heel lang geleden kon het je veel voordeel opleveren om een keyword density aan te houden tussen de 2 en 5 procent. Als je dit nu doet, dan werkt dit je vooral heel erg tegen. Google wil nu dat je voor je lezers schrijft, dus doe dit ook. Gebruik relevante keywords hier en daar in de tekst, in de titel en in een paar subkoppen. Dan zit je goed.

7. Maak niet te veel reclame

Goede content is content die informeert. Het is belangrijk om kennis te delen, om te laten zien dat je weet waar je het over hebt en dat je interessante zaken mededeelt. Het is niet de bedoeling dat je uitsluitend focust op reclame maken voor je bedrijf. Dit is te doorzichtig en lezers houden er niet van.

8. Houd alinea’s kort

Lange content is goed, lange alinea’s niet. Het is belangrijk om te voorkomen dat je de lezers lange lappen tekst voorschotelt. Probeer de alinea’s kort en overzichtelijk te houden. Een maximum aantal woorden van 150 stuks per alinea is prima.

9. Houd je content evergreen

Het is veel beter om je te focussen op evergreen content dan op nieuws, evenementen en dat soort zaken. Nieuws wordt al snel oud nieuws en content over evenementen is niet meer interessant als het evenement voorbij is. Evergreen content is content die altijd interessant blijft. Natuurlijk kun je wel eens aandacht besteden aan een evenement of nieuws, maar doe dit niet te vaak.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here