Home Blogs 9 Slimme blog onderwerpen

9 Slimme blog onderwerpen

135
DELEN

Het zakelijk bloggen zit er helemaal in gebakken bij veel bedrijven. Een zakelijk blog kan dan ook veel betekenen voor een onderneming, zeker op de lange termijn. Ieder blog zorgt voor een nieuwe vermelding in Google en deze vermelding blijft in principe altijd staan. Hierdoor word je met een blog steeds beter gevonden in de zoekmachines. Het is aan te raden om minimaal 3 blogs per week te posten, maar elke dag eentje is nóg beter natuurlijk. Maar hoe zit het dan met de inspiratie?

De inspiratie is soms moeilijk te vinden

Zeker bedrijven die elke dag een blog posten hebben regelmatig last van een gebrek aan inspiratie. In het begin gaat het allemaal nog wel, maar na verloop van tijd wordt het steeds moeilijker om nog een goed onderwerp te vinden. Hier gaat het vaak mis. Bedrijven pakken eerdere blogs erbij om te gaan herschrijven of herschrijven gewoon de blogs van een concurrent. Ook gebeurt het regelmatig dat bedrijven blogs gaan posten met nutteloze en waardeloze informatie, ook wel gewoon ‘opvulling’. Zonde, want dit gaat ten koste van je blog en je hele zakelijke website.

Laat je door deze onderwerpen inspireren

Het is ook niet eenvoudig om steeds weer met goede, sterke en passende onderwerpen te komen voor je zakelijke blog. Wij kunnen je helaas ook niet vertellen waar je het over moet hebben, want dit is natuurlijk binnen iedere branche verschillend. Wel kunnen wij met je delen welke blogonderwerpen het over het algemeen het beste doen onder de lezers en waarmee je eigenlijk echt heel veel kanten op kunt. We hopen dat de volgende 9 slimme blog onderwerpen je de nodige inspiratie bieden.

1. Het delen van succesverhalen met klanten uit het verleden.
2. Het opstellen van tiplijstjes en ‘how-to’ lijstjes.
3. Deel eens een video of een afbeelding die je interessant vindt en geeft hier uitleg bij.
4. Beschrijf een probleem dat onder je doelgroep leeft en kom met een oplossing.
5. Stel een checklist op voor de meest uiteenlopende zaken.
6. Verzamel eens wat linkjes die heel handig zouden kunnen zijn voor je doelgroep en deel deze in je blog.
7. Neem de lezers eens mee door je bedrijf en gun hen een kijkje achter de schermen.
8. Zet eens een medewerker in het zonnetje. Als je een ‘Werknemer van de Maand’ benoemd, dan heb je elke maand zeker één blogpost mooi gevuld. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een ‘Werknemer van de Week’ als je een groter bedrijf hebt.
9. Reviews doen het bijzonder goed. Wel is het belangrijk dat het gaat om reviews van producten of diensten die aansluiten bij wat jij doet.

Succes met bloggen!

Natuurlijk hopen we dat je nu weer wat inspiratie hebt voor je zakelijke blogs. Overigens kiezen veel bedrijven ervoor om het bloggen uit te besteden, vooral omdat het voor tekstschrijvers over het algemeen makkelijker is om goede onderwerpen te bedenken. Zij doen immers niet anders. Vier op de tien bedrijven die actief bloggen hebben hiervoor iemand in dienst of schakelen iemand van buitenaf in. Als je echt de inspiratie niet meer kunt vinden, dan is dat ook altijd nog een optie natuurlijk. Toch, wij zijn ervan overtuigd dat je best nog wel wat blogs uit je mouw kunt schudden met bovenstaande blog onderwerpen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here