Home Blogs 7 Social media activiteiten waar bedrijven moeite mee hebben

7 Social media activiteiten waar bedrijven moeite mee hebben

213
DELEN

Social media is voor vrijwel niemand nog vreemd. Facebook heeft meer dan een miljard gebruikers wereldwijd en Instagram heeft net de mijlpaal van 700 miljoen gebruikers bereikt. We weten in de basis eigenlijk allemaal wel hoe het allemaal werkt. Het wordt toch een ander verhaal wanneer je social media voor je bedrijf in wilt zetten. Veel bedrijven hebben toch nog wel moeite met het uitvissen hoe je er nu het beste uithaalt voor je onderneming.

Waar hebben bedrijven moeite mee?

Veel bedrijven ondervinden hier en daar toch nog wat problemen met het gebruik van social media of met zaken die met social media in verband staan. Een onderzoek heeft uitgewezen dat er behoorlijk wat punten zijn die deze ondernemingen flinke kopzorgen opleveren. De volgende 7 punten worden gezien als de moeilijkste zaken op social media.

1. Een sterke strategie voor social media

Om echt succes te kunnen halen uit social media is het nodig om een sterke, passende en doeltreffende social media strategie toe te passen. In de praktijk hebben veel bedrijven moeite met het vinden van de strategie die het best aansluit bij het bedrijf en de doelgroep.

2. Adverteren op social media

Ruim de helft van alle actieve bedrijven op social media geeft aan moeite te hebben met het ontwerpen, vormgeven en toepassen van gerichte advertenties. Veel ondernemers geven aan veel geld uit te geven zonder resultaat te zien, terwijl dit resultaat er wel zou moeten zijn.

3. De ROI meten

Dit punt sluit goed aan op het vorige punt. Maar liefst 6 van de 10 bedrijven vinden het erg lastig om de ROI te meten. ROI, Return On Investment, wordt ook wel ROAS genoemd, Return On Advertising Spend. Het blijkt in de praktijk lastig om goed te kunnen vaststellen wat het nu precies oplevert.

4. De doelgroep vinden op social media

Bijna 40 procent van de bedrijven die actief zijn op social media vindt het erg lastig om uit te zoeken waar de doelgroep zich precies bevindt en hoe deze effectief bereikt kan worden via de sociale netwerken.

5. De centrale dashboards

Ruim 3 van de 10 bedrijven vinden het erg lastig om de centrale dashboards te gebruiken voor het aflezen van de resultaten en het volgen van de effecten op social media.

6. Social media blijven volgen

De sociale netwerken blijven met elkaar concurreren, waardoor er steeds zaken veranderen op de sociale netwerken. Meer dan een kwart van de ondernemingen geeft aan het erg moeilijk te vinden om alle veranderingen op de sociale netwerken bij te houden en aan de nieuwe standaarden te blijven voldoen.

7. Social media tools gebruiken

Bedrijven zijn wel op de hoogte van de aanwezigheid van social media tools, maar weten niet goed welke social media tools het best passen bij de gekozen strategie en hoe deze het beste kunnen worden ingezet. Ongeveer 20 procent van de ondernemingen heeft hier moeite mee.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here