Home Blogs 7 interessante feiten over social media

7 interessante feiten over social media

202
DELEN

Social media heeft nog veel geheimen, ook voor ondernemers. Veel bedrijven zijn actief op social media, maar er zijn ook behoorlijk wat ondernemers die aangeven dat social media eigenlijk helemaal niets doet voor de zaak. Dit ligt niet zo zeer aan de sociale netwerken, maar des te meer aan de manier waarop deze worden ingezet voor de zaak. Wij hebben 7 feiten over social media verzameld die je zeker zullen interesseren.

1. Bijna alle kleine bedrijven zijn actief

Kleine bedrijven zijn veel actiever op social media dan de grotere bedrijven. Het is zelfs zo dat we kunnen zeggen dat bijna alle kleine ondernemingen zich op social media begeven. Het gaat om een totaal van 96%. Dit is natuurlijk erg veel. Wel moet hierbij gezegd worden dat het gaat om de bedrijven met minimaal één social media account dat actief is. Het is dus niet zo dat alle kleine bedrijven heel sterk actief zijn op de sociale netwerken.

2. Instagram beter dan Facebook

Als het om engagement gaat kun je je beter op Instagram bevinden dan op Facebook. In veel opzichten is Facebook het meest populair en ook het meest effectief. Toch, als het om engagement gaat, dan is Instagram beter. Het is zo dat de betrokkenheid op Instagram wel 10 maal groter is bij de merken dan de betrokkenheid op Facebook.

3. De kopers zitten op Pinterest

Veel bedrijven laten Pinterest nog een beetje links liggen. Dit is zonde, want uit onderzoek is gebleken dan maar liefst 93% van alle Pinterest gebruikers het sociale netwerk ook gebruikt om inspiratie op te doen voor toekomstige aankopen. Als je zoekt naar kopers, dan moet je dus zeker op Pinterest zijn.

4. Millennials zijn het meest actief

Millennials zijn het meest actief op social media, zeker wanneer het gaat om het onderhouden van zakelijke relaties. Ongeveer 35% van alle millennials met een zakelijk social media account geeft aan de voorkeur te geven aan zakelijk contact via social media boven telefonisch contact of contact per mail.

5. Leads van LinkedIn

We hebben steeds meer te maken met B2B leads die sociaal gedreven zijn. Dit is ook logisch gezien we steeds meer zaken doen via de sociale netwerken. Wanneer er wordt gekeken naar de afkomst van al deze B2B leads, dan blijkt 1 op de 4 afkomstig te zijn van LinkedIn.

6. Videomateriaal als marketingstrategie

Van alle marketeers die op de sociale kanalen actief zijn voor de zaak maakt maar liefst 87% met regelmaat gebruik van videomateriaal. In een deel van deze gevallen wordt er speciaal videomateriaal gemaakt voor social media. Andere marketeers kiezen voor het delen van videomateriaal van derden. Het zelf maken van videomateriaal wordt wel steeds populairder.

7. Foto’s op Twitter

We zien steeds meer foto’s op Twitter verschijnen. Het is voor bedrijven zeker aan te raden om tweets van fotomateriaal te voorzien. Het is namelijk zo dat deze tweets gemiddeld 18% vaker worden geretweet dan zakelijke tweets die uitsluitend uit tekst, links en hashtags bestaan.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here