Waar winkels zijn, zijn promotieteams. Of ze je nu donateur willen maken van een goed doel, een gratis krant aanbieden of flyers met kortingsacties uitdelen, ze trekken de aandacht van menig voorbijganger. Niet iedereen zit er misschien op te wachten, maar toch moet het zijn voordelen hebben, want menig organisatie maakt gebruik van deze methode. Daarom geven we je hier zes redenen waarom een promotieteam ook voor jouw bedrijf nuttig kan zijn.
Naamsbekendheid
Vooral wanneer je een nieuw bedrijf opstart, wil je snel naamsbekendheid genereren. Daarvoor moet je zichtbaar worden voor je beoogde doelgroep. Een promotieteam dat actief mensen aanspreekt en duidelijk zichtbaar jouw bedrijf vertegenwoordigd zorgt ervoor dat de naam van het bedrijf opgemerkt en onthouden wordt.
Onder de aandacht komen
Misschien heb je een lopend bedrijf, maar zoek je meer klanten. Daarvoor moet je bij deze mensen onder de aandacht komen. Als ze niet aan je denken, komen ze immers ook niet. Zichtbaarheid op straat door middel van een promotieteam dat herkenbaar jouw bedrijf vertegenwoordigd en contact legt met mensen zorgt ervoor dat jouw bedrijf bij mensen op een prominente plek in het hoofd komt te zitten. Zo kun je ervoor zorgen dat men dan de volgende keer wél aan jouw bedrijf denkt.
Zichtbaar op andere locaties
Of je nu één filiaal hebt of meerdere, zo gauw iemand de hoek om gaat ben je letterlijk uit beeld. Je wilt juist op zo veel mogelijk plekken gezien worden. Dat kan door middel van passieve uitingen zoals reclameborden, maar je roept meer reactie op bij het publiek als je ze op een actievere manier benaderd. Met een promotieteam dat op verschillende plekken actief reclame voor jouw bedrijf maakt wordt je zeker opgemerkt, zonder dat het filiaal daarvoor in zicht hoeft te zijn.
Klanten iets persoonlijk aanbieden
Een promotieteam werkt het beste als je wat uit te delen hebt, want dan is er een reden om mensen actief te benaderen met de serieuze kans dat men ook echt geïnteresseerd is. Kun je testexemplaren van je product aanbieden, dan maak je voorbijgangers als het waren blij met een cadeautje en heb je ze op een hele positieve manier weten te bereiken. Heb je geen fysiek product om uit te delen, biedt dan door middel van flyers korting aan. Zo vergroot je de kans aanzienlijk dat mensen naar jouw bedrijf toe willen komen.
Een stap meer zetten dan de concurrentie
In elke branche heb je te maken met concurrentie die je voor wilt blijven. Investeer je hier niet in, dan loop je het risico klanten te verliezen aan andere partijen die een soortgelijk product of dienst aanbieden. Je kunt je concurrenten een stap voor zijn door meer aandacht op te eisen. Hiervoor is een promotieteam natuurlijk zeer geschikt, want die vragen actief aandacht van voorbijgangers. De kans dat men daarna eerder aan jouw bedrijf denkt dan aan een concurrent wordt daarmee een stuk groter.
Jongeren, dus niet zo duur
Wat gaat dat me wel kosten, zal je jezelf wellicht afvragen. Die kosten vallen best mee. Dit soort promotiewerk wordt doorgaans door jongeren uitgevoerd als bijbaantje. Daar krijgen ze zeker geen topsalaris voor betaald, dus de loonkosten die hierbij komen kijken zijn waarschijnlijk niet zo hoog als je misschien denkt.
Jongeren geven een frisse uitstraling
Juist omdat promotieteams vaak bestaan uit jongeren, geeft het inzetten van zo’n team jouw bedrijf een frisse uitstraling. De doelgroep ziet da jonge mensen jouw product of dienst vertegenwoordigen en zullen dus ook eerder die associatie gaan krijgen met jouw bedrijf: een fris, vlot merk.