Instagram is voor veel bedrijven en merken een ideaal platform om de doelgroep te bereiken. Heel leuk, adverteren en reclame maken via Instagram, maar hoe zorg je voor de beste Instagram ads? Waar moet je op letten? Lees snel verder.
1. Vertel je verhaal in Instagram ads
Belangrijk op Instagram is dat je een verhaal vertelt. Als je echt een verhaal vertelt hebben mensen niet in de gaten dat je een product verkoopt. Mensen willen ook helemaal niet dat je een product verkoopt maar zijn geïnteresseerd in verhalen. Zorg ervoor dat de campagnes passen in je algehele strategie en gebruik daarbij relevante hashtags. Laat iemand anders bijvoorbeeld een ervaring vertellen over je product dat je verkoopt. Mensen die het product dan kopen, laat hen dan ook ervaringen delen.
2. Blenden Instagram advertenties vs organische content
Met advertenties wil je normaal gesproken proberen op te vallen. Daarom kiezen veel bedrijven ook voor opvallende plaatjes en kleuren, maar dat is nou juíst wat je niet moet doen! Zorg ervoor dat je Instagram advertenties blenden met je organische posts. Het valt dan niet op dat het advertenties zijn. Nét organische content! Wanneer mensen niet in de gaten hebben dat het om een advertentie zullen ze veel eerder op de advertentie klikken.
3. Adverteren op Instagram moet oprecht zijn
Bij adverteren op Instagram gaat het er niet om dat je gelikte plaatjes deelt. Men vind het dan niet geloofwaardig. Belangrijker is dat je oprecht en authentiek bent, dus geen ‘gemaakte’ plaatjes. Adverteer met datgene wat je publiek leuk vindt, dus gebruik inspirerende content en zo weinig mogelijk tekst.
4. Besteed je budget slim voor Instagram ads
Wanneer je reclame wil maken op Instagram, kijk dan eerst welke organische posts goed hebben gewerkt voordat je advertenties gaat inzetten. Zie advertenties als een middel om je organische content te versterken. Kijk dus welke posts een hoge engagement hebben en gebruik die als advertenties. Ga ook vooral veel testen met advertenties om te kijken wat goed werkt en wat minder goed werkt. Zo kun je je budget slim inzetten!
5. Houd Instagram advertenties gemakkelijk
Houd het bij adverteren op Instagram makkelijk. Probeer één product per advertentie te promoten en zorg voor zo min mogelijk afleiding. Zet er ook altijd een link bij die direct naar de relevante pagina leidt.
Houd bij het adverteren op Instagram rekening met bovenstaande punten. Zorg ervoor dat jouw content interessant is voor de doelgroep. Vertel een verhaal en val niet teveel op met je advertenties. Zo bereik je uiteindelijk meer mensen én conversie.