Home Blogs 5 Tips om met meer energie aan je werkdag te beginnen

5 Tips om met meer energie aan je werkdag te beginnen

246
DELEN

Het is heerlijk als je in de morgen lekker energiek aan je dag kunt beginnen. Helaas is dit voor veel mensen niet vanzelfsprekend. Veel mensen komen moe hun bed uit en kunnen eigenlijk de energie niet vinden om aan de dag te beginnen. Als je niet fit aan de dag begint, dan gaat dit niet alleen ten koste van je stemming, maar ook ten koste van je productiviteit, je creativiteit en je motivatie. Wij geven je 5 tips om energieker aan je dag te beginnen, zodat je echt alles uit de dag kunt halen wat erin zit.

Zet maar één alarm

Veel mensen zetten niet één wekker, maar wel vier of vijf. De eerste wekker gaat, deze wordt uitgedrukt en men draait zich nog eens om. Een paar minuten later gaat het tweede alarm en het ritueeltje wordt herhaald. Dit gaat zo door tot het laatste alarm en dan wordt het haasten geblazen om nog fatsoenlijk te kunnen ontbijten voordat de werkdag begint. Dit is niet verstandig. Het steeds weer even omdraaien en nog even de ogen dicht doen, hoe lekker dit ook is, vreet veel energie en zorgt ervoor dat je met ieder alarm minder energie overhoudt voor de dag. Zet dus maar één alarm en ga direct je bed uit.

Zorg voor een goed ontbijt

Zeker als je op het laatste moment opstaat blijft er vaak te weinig tijd over om goed te ontbijten. Er wordt een appeltje of een banaantje uit de fruitmand gepakt voor een ontbijtje onderweg of, erger nog, er wordt een ontbijtje gehaald bij de McDonalds. Het is heel belangrijk om in de morgen goed te ontbijten. Hiermee bedoelen we niet alleen dat je een ontbijtje nuttigt met gezonde en verse producten, maar ook dat je echt nog even ontspant tijdens het ontbijten. Zorg dat je de tijd kunt nemen om goed aan je dag te beginnen met een rustig en goed vullend ontbijt.

Begin met wat beweging

Beweging zorgt voor meer energie. Waarschijnlijk zit je er niet op te wachten om direct vanuit je bed je halters te pakken of even wat buikspieroefeningen te doen, maar het helpt wel om je meteen energieker te voelen. Je hoeft geen uur bezig te zijn. Vijf minuten bewegen is genoeg om klaar te zijn voor de dag.

Ga vroeger je bed uit

Sta vroeger op om je de rest van de dag veel beter te voelen. Dit klinkt misschien wat vreemd, maar het werkt wel. Veel mensen zetten de wekker om half zeven als zij om zeven uur al de deur uit moeten. Hierdoor moet alles gehaast gebeuren en hoe meer je moet haasten, hoe meer energie je al kwijtraakt. Door de wekker gewoon een half uur of zelfs een uur eerder te zetten kun je de dag rustig aan beginnen. Doordat je niet hoeft te haasten verlies je hier ook geen energie aan, waardoor je energieker aan je werkdag begint.

Een goede nachtrust is belangrijk

Goed slapen is natuurlijk heel belangrijk als je je overdag lekker energiek wilt voelen. Word jij vaak wakker in de nacht? Dan kost dit erg veel energie, waardoor je hier in de morgen direct last van hebt. Probeer te ontdekken waardoor jij wakker wordt. Moet je bijvoorbeeld vaak naar het toilet? Wordt je wakker van meldingen op je telefoon of bijvoorbeeld omdat je trek hebt? Probeer de factoren die je wakker maken weg te nemen. Drink minder in de avond, zet je telefoon uit en neem eventueel nog even iets te eten voor het slapengaan als je wakker wordt van een knagend hongergevoel.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here