Home Lifestyle 5 situaties waarin naambadges een absolute must zijn

5 situaties waarin naambadges een absolute must zijn

192
DELEN
Naambordje dragen

In sommige situaties zijn ze onontbeerlijk: naambadges. Ze wekken vertrouwen, zorgen voor een persoonlijke introductie en geven het bedrijf waar je werkzaam bent een naam. Voor veel bedrijven zijn naambadges een absolute vorm van merkbranding en persoonlijke identificatie. Niet gek dat de badges in steeds meer sectoren worden gedragen. Hieronder 5 sectoren uitgelicht waarin naambadges een belangrijke rol spelen.

Hotelwezen

Klantvriendelijkheid en gastvrijheid zijn woorden én daden die niet mogen ontbreken in het hotelwezen. Door het dragen van naambadges geeft het hotelpersoneel de gasten het gevoel een gevestigde professionele en persoonlijke organisatie te zijn. Wanneer op de naambadges ook nog eens afbeeldingen van vlaggen – die corresponderen met de taal die men spreekt – staan, wordt de drempel voor klanten om het personeel aan te spreken stukken lager.

Naambordje hotelwezen

Detailhandel

Een naambadge is een visitekaartje voor elke organisatie. In de detailhandel kan een naambadge een absolute aanwinst zijn. Ze vergroten de herkenbaarheid van medewerkers en zorgen voor een uitstraling die professioneel oogt. Bovendien zorgt het dragen van naambadges voor een uniforme look. Zeker wanneer al het personeel rondloopt met een naambadge waarop hun naam, functie en specialisatie van de betreffende medewerker staat.

Zorg

Naambadges zijn een veel gezien introductieplaatje binnen de zorg. Binnen het zorgwezen wordt maar wat graag gewerkt met naambadges. Wel zo prettig voor cliënten die aan geheugenverlies leiden. Daarnaast zorgen de naambadges voor een persoonlijkere benadering voor ziekenhuisbezoekers. Doordat een naambadge zorgt voor herkenbaarheid bij cliënten én hun naasten, weten zij of ze te maken hebben met een arts op verpleger. Dit maakt latere zorgt of communicatie stukken eenvoudiger.

Logistiek medewerkers

Binnen thuiszorgorganisaties, ziekenhuizen of en in winkels staan medewerkers dagelijks in contact met klanten. Maar ook binnen commerciële organisaties met externe medewerkers hebben veel met klanten te maken. Neem logistiek medewerkers die goederen dag in dag uit naar alle hoeken van het land brengen. Nette bedrijfskleding zorgt hierbij voor een professionele uitstraling. Zeker wanneer de medewerker ook een naambadge draagt. Dit zorgt voor een gevoel van vertrouwen bij klanten.

Zakenleven

Wanneer je regelmatig op een zakelijk event of een congres bent, is het een prettig gezicht wanneer standhouders en sprekers een naambadge dragen. Je naam wordt beter onthouden en je oogt stukken professioneler. Een naambadge waarop een pakkend motto staat, kan zo wellicht een ijsbreker worden en zorgen voor een fijne vertrouwensbasis voor verdere zakelijke ontmoetingen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here