Home Blogs De 5 meest effectieve vormen van marketing

De 5 meest effectieve vormen van marketing

157
DELEN

Marketing is er in de meest uiteenlopende vormen. Veel bedrijven hebben een speciaal marketingbudget. Het is zo dat er nu méér marketingopties kunnen worden aangesproken dan een jaar of tien geleden. Hierdoor moeten de budgetten anders worden verdeeld of moeten er keuzes worden gemaakt. Moet jij voor je bedrijf een keuze maken uit de marketingvormen die toegepast gaan worden? Dan geven wij je de 5 vormen die op dit moment het meest effectief zijn.

1. Content marketing

Je kunt tegenwoordig echt niet zonder content marketing. Een heel goede manier om je bezig te houden met content marketing is het realiseren van een zakelijk blog. Je kunt zelf een blog opzetten op je website en de gepubliceerde blogs delen via je social media kanalen. Kun of wil je zelf je blog niet schrijven? Dan zou je kunnen kiezen voor een blogabonnement, waarbij een ervaren blogschrijver je deze taak uit handen neemt. Blogs zijn ook ideaal om extra aandacht te besteden aan SEO.

2. Affiliate marketing

Affiliate marketing is al jaren in trek en kan ook nu zeker nog effectief worden ingezet. In de basis gaat het erom dat je mensen vindt die bereid zijn om de diensten of producten van jouw onderneming te promoten. Als jij diensten of producten verkoopt door toedoen van deze personen, dan ligt er voor hen een beloning klaar. In de meeste gevallen wordt er gekozen voor beloning in de vorm van commissie.

3. Social media marketing

Bedrijven die niet actief zijn op social media laten veel kansen liggen. Social media is helemaal van nu en als onderneming kun je de sociale netwerken eigenlijk niet meer links laten liggen als je optimaal effectief aan de slag wilt met marketing. Social media marketing is relatief eenvoudig en natuurlijk voordelig. Je kunt kiezen voor betaalde advertenties, maar het is ook mogelijk om te gaan voor gratis social media marketing.

4. E-mail marketing

E-mail marketing is onverminderd populair en veel bedrijven houden zich er minimaal eens per week mee bezig. In de meeste gevallen gaat het tegenwoordig om het versturen van een digitale nieuwsbrief. Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het toesturen van de wekelijkse folder of het verzenden van blogartikelen per mail.

Direct marketing

Direct marketing neemt af, maar is nog wel effectief. Hierbij gaat het om het versturen van nieuwsbrieven, folders en brochures per post. Het gaat hierbij niet om folders die huis-aan-huis worden verspreid, al is dit zeker ook wel mogelijk, maar het gaat om de persoonlijke en geadresseerde post.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here