Home Marketing 4 uitdagingen die komen kijken bij het inzetten van promotieteams voor je...

4 uitdagingen die komen kijken bij het inzetten van promotieteams voor je bedrijf

1693
DELEN
4 uitdagingen die komen kijken bij het inzetten van promotieteams voor je bedrijf

Marketing is een essentieel onderdeel van het ondernemen. Om je doelgroep te bereiken, moet je jezelf zichtbaar maken. Dat kan op verschillende manieren, en één daarvan is met behulp van fieldmarketing. Hiervoor kun je promotieteams inzetten die lokaal voor zichtbaarheid zorgen voor je bedrijf en mensen aanspreken om ze een promotieartikel te geven of informatie te geven over jouw product of dienst. We bespreken vier uitdagingen die komen kijken bij het inzetten van promotieteams voor je bedrijf.

Ergernis voorkomen

Promotieteams bewandelen vaak een dunne lijn tussen enthousiasme en het opwekken van ergernis bij passanten en ondernemers in de buurt. Voor het imago van je bedrijf is het niet goed als je promotieteam irritant overkomt naar mensen toe. Instrueer je teams daarom goed wat betreft wat wenselijk is en wat niet, en stuur desnoods een begeleider vanuit het bedrijf mee om hierop toe te zien.

Personeelsplanning

De inzet van promotieteams is doorgaans tijdelijk van aard, omdat het onderdeel is van een marketingcampagne. Wanneer je zelf of via een uitzendbureau personeel rekruteert dat tijdelijk tot jouw dienst staat om mee te helpen de promotiecampagne uit te voeren, krijg je te maken met meer planningswerk dan je gewend bent in een normale situatie. Om dit soepel te laten verlopen en er niet onnodig veel tijd mee kwijt te zijn, kan goede software voor personeelsplanning van pas komen. Met het juiste systeem kun je snel openstaande diensten vullen en makkelijk wijzigingen doorgeven aan de betrokkenen.

Personeel rekruteren

Personeel rekruteren

Uiteraard moet je wel eerst mensen vinden die de promotie ter plekke voor je kunnen doen. Aangezien dit werk is met beperkte duur, ligt het niet voor de hand om hier mensen voor op de loonlijst te zetten. Het handigste is om gebruik te maken van de diensten van een uitzendbureau dat het juiste tijdelijke personeel voor je kan vinden, of om gebruik te maken van een de diensten van een marketingbedrijf die dit soort promotiecampagnes voor je kan uitvoeren.

Vergunning

Het is mogelijk dat je een (vent)vergunning van de gemeente nodig hebt als je ergens een promotieteam wilt neerzetten. Informeer hiernaar bij de gemeente, en laat je ook verwittigen over wat wel toegestaan is en wat niet. Er bestaat ook een heuse fieldmarketingcode waar je je aan kunt houden. Dit is niet verplicht, maar het is wel een nuttige richtlijn. Je vindt deze code op de website van de Dutch Dialogue Marketing Association.

Hoewel er dus uitdagingen bij komen kijken, kan fieldmarketing met behulp van promotieteams zeker effectief zijn. Het is daarom zeker de moeite waard om te overwegen of dit onderdeel van jouw marketingstrategie kan zijn.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here