Home Tips 4 tips om je onderneming te laten schitteren in de laatste maanden...

4 tips om je onderneming te laten schitteren in de laatste maanden van het jaar

175
DELEN
4 tips om je onderneming te laten schitteren in de laatste maanden van het jaar

Het laatste kwartaal van het jaar is officieel begonnen, en dat betekent voor veel ondernemers de start van een belangrijke periode. Het is het perfecte moment om de marketinginspanningen te intensiveren en het meeste uit deze tijd van het jaar te halen. In dit artikel delen we 4 tips die je hierbij kunnen helpen.

1. Begin zo snel mogelijk

Het laatste kwartaal is niet voor niets belangrijk: Het zit vol belangrijke feestdagen. Denk aan Sinterklaas en kerst, maar vergeet ook vooral Black Friday niet. Een sterke marketingcampagne voor de feestdagen begint met een gedegen plan. Het maken van een planning kost tijd, en ook de voorbereiding van je marketingmaterialen vergt inspanning. Begin daarom zo vroeg mogelijk om stress te vermijden.

2. Zet diverse online marketingkanalen in

Richt je niet uitsluitend op één marketingkanaal. Diverse kanalen versterken elkaar. Denk aan zoekmachineoptimalisatie (SEO) om online gemakkelijk vindbaar te zijn, maar als je snel resultaat wilt zien, overweeg dan Google Ads. Als je hulp nodig hebt met Google Ads, kan Adverge je helpen, zodat je zeker weet dat jouw campagnes zo optimaal mogelijk zijn ingericht.

3. Vergeet de klantenservice niet

Vergeet de klantenservice niet

Uitstekende klantenservice is een krachtig marketinginstrument. Zorg ervoor dat je klantenserviceteam goed is getraind en beschikbaar is om vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Communiceer duidelijk via je marketingkanalen hoe gemakkelijk het is om contact op te nemen met je bedrijf voor ondersteuning. Klantvriendelijke marketing versterkt het vertrouwen en kan positieve recensies opleveren.

4. Ontdek samenwerkingsmogelijkheden en partnerschappen

Samenwerkingsverbanden met andere bedrijven kunnen tijdens de feestdagen effectief zijn. Denk aan joint promotions met aanvullende producten of diensten. Dit kan niet alleen je zichtbaarheid vergroten, maar ook nieuwe klanten aantrekken. Verken ook de mogelijkheid om deel te nemen aan lokale evenementen of liefdadigheidsinitiatieven en promoot deze via je marketingkanalen.