Home Marketing 4 redenen om flyers te gebruiken voor marketing

4 redenen om flyers te gebruiken voor marketing

1595
DELEN
4 redenen om flyers te gebruiken voor marketing

Marketing is een noodzakelijk instrument voor bedrijven dat veel verschillende vormen en toepassingen kent. Tegenwoordig is online marketing via Google en social media een veelgebruikte methode, maar ook op straat en in drukwerk wordt nog volop geadverteerd. Eén marketingmethode die tegenwoordig wat minder toegepast lijkt te worden, is het uitdelen van flyers. Dit terwijl er verschillende goede redenen te bedenken zijn om daar juist wel gebruik van te maken. We bespreken vier van die goede redenen om flyers te gebruiken voor marketing.

Veel informatie

Flyers geven, veel meer dan sommige andere vormen van marketing, de mogelijkheid om veel informatie over te brengen. Vergelijk je het bijvoorbeeld met een poster of een billboard, dan is een belangrijk verschil dat mensen een flyer in de hand krijgen en zo dus ook de mogelijkheid krijgen om hem aandachtig te bestuderen. Dit in tegenstelling tot een reclame-uiting die je enkel in het voorbijgaan ziet. Heb je dus relatief veel informatie te delen, bijvoorbeeld over een kortingsactie of over je assortiment, dan is flyers drukken een uitstekende keuze.

Goedkope vorm van marketing

Het gunstige van flyers is dat geen kosten maakt voor advertentieruimte. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een billboard, abri, online reclame of een advertentie in een krant of op een website. Het houd op bij de kosten die je maakt voor het ontwerpen en drukken van de flyers, en het team dat je inzet om de flyers uit te delen. Maar dat zijn mooie taakjes voor jongeren die een klein zakcentje willen bijverdienen, waardoor het niet zo duur hoeft uit te vallen. En qua drukwerk is het mooie van flyers dat je ze in grote aantallen laat drukken, waardoor je gebruik kunt maken van bulkkorting!

Goedkope vorm van marketing

Duidelijk bereik

Wanneer je een billboard of abri gebruik voor je marketing, heb je niet echt onder controle hoeveel mensen je bereikt en wie je precies bereikt. Wanneer je een team inzet om jouw flyers uit de delen bij winkelcentra of in binnensteden, hebben die controle over hoe mensen jouw flyer onder ogen krijgen en wie hem in de hand gedrukt krijgt. Zo kun je je promotieteam met een opdracht op pad sturen om zich vooral te richten op jongeren of juist op volwassenen.

Incentive bieden

Natuurlijk wil je door te flyeren bereiken dat mensen jouw producten of diensten komen afnemen. Waar je met een billboard of abri alleen jouw product of dienst in de etalage kunt zetten, biedt een flyer je de mogelijkheid om de doelgroep te prikkelen door een kortingscode toe te voegen op de flyer met een directe call to action. Tegen inlevering van de flyer kan men dan eenmalig korting krijgen bij jou. Deze prikkel is er bij veel andere vormen van marketing veel minder. En als het contact op deze manier eenmaal gelegd is met de klant, kan daar natuurlijk meer business uit voortkomen. Zo heb je dan op relatief eenvoudige en goedkope wijze je doel bereikt.

Al deze redenen maken dan het inzetten van flyers als marketing voor jouw bedrijf wel degelijk de moeite waard is. Het feit dat de kosten van deze vorm van marketing relatief laag zien, maakt ook dat je het zeker eens een keer kunt uitproberen om te zien of het resultaat oplevert voor jou. Uiteraard moet je dan wel een zo goed mogelijke flyer maken!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here