Home Marketing 4 ideeën voor succesvolle promotieartikelen

4 ideeën voor succesvolle promotieartikelen

892
DELEN
4 ideeën voor succesvolle promotieartikelen

Promotieartikelen zijn een veelgebruikt instrument voor marketing van bedrijven. Vaak wordt daar tamelijk veel geld in geïnvesteerd dat zich niet altijd terugbetaalt. Dat komt mede omdat lang niet alle promotieartikelen daadwerkelijk van waarde zijn voor de ontvanger. Daarom is de behoefte van de doelgroep altijd iets dat in overweging genomen moet worden voordat je investeert in give-away promotieartikelen. We zetten ter inspiratie een aantal ideeën voor potentieel succesvolle promotieartikelen op een rijtje.  

Sleutelhanger met nuttig object

Een gewone sleutelhanger verdwijnt vaak snel de prullenbak in, en dat is natuurlijk zonde. Daarom is het van belang om verder te denken. Hoe maak je een sleutelhanger wél nuttig voor de ontvanger? Bijvoorbeeld door er een USB-stick, mobiele telefoonhouder, sleuteletui voor cash geld of flessenopener aan te hangen. Je kunt zelfs een ‘safe touch’ sleutelhanger met een metalen object dat mensen in staat stelt om deuren open te maken, knoppen in te drukken en codes in te toetsen zonder iets aan te raken wat ze liever niet willen aanraken. Uiteraard kun je ook dit soort sleutelhangers laten bedrukken met het logo van je bedrijf.

Mondkapjes met logo

Inspelen op de actualiteit biedt altijd een grotere kans op succes. De huidige actualiteit is dat we met een pandemie te maken hebben en we onszelf daartegen willen beschermen. Hoe dat eruitziet is minder van belang, als het maar doet wat het moet doen. Daarom kunnen mondkapjes momenteel een prima keuze zijn voor promotiemateriaal, uiteraard bedrukt met het logo van jouw bedrijf. Iedereen heeft immers meerdere stoffen mondkapjes nodig, omdat ze na gebruik alweer meteen de was in moeten. Omdat men ermee rondloopt in publieke ruimtes, is het ook nog eens een behoorlijk actieve manier van reclame maken.

Sportshirts

Ideeën voor succesvolle promotieartikelen

Veel Nederlanders zien sporten als een vast onderdeel van hun wekelijkse routine. Daar kun je op inspelen. Handige artikelen voor het sporten komen immers vaak wel van pas. Meer dan één bidon hebben mensen doorgaans niet nodig, maar wel meerdere shirts om in te kunnen sporten. Laat daarom dry fit sportshirts bedrukken met het logo van jouw bedrijf. Het maakt mensen vaak minder uit hoe ze eruitzien wanneer ze sporten, dus jouw bedrijfsnaam als ‘sponsor’ op de borst of op de rug zal geen bezwaar zijn om dankbaar gebruik te maken van jouw sportshirts.

Stoffen tassen

Er was een tijd dat stoffen tassen op de grote hoop verdwenen, maar ze maken momenteel een comeback. Dat heeft alles te maken met een groter bewustzijn wat betreft duurzaamheid. Steeds meer mensen proberen plastic tassen te vermijden en nemen zelf een tas mee als ze gaan winkelen. Dat kan jouw tas zijn. Breng daar dan niet alleen jouw bedrijfslogo op aan, maar ook een duurzame boodschap die je de wereld in wilt sturen. Zo kan niet alleen de gebruiker van de tas, maar ook jouw bedrijf laten zien dat er waarde wordt gehecht aan duurzamer leven.

Natuurlijk zijn er ook nog veel andere zaken te bedenken waarmee je zou kunnen scoren. Het belangrijkste is in ieder geval om te denken vanuit de behoefte van de beoogde ontvanger van het promotieartikel en met de tijd mee te gaan.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here