Home Financieel 3 kostenbesparingen voor werkgevers in dure tijden

3 kostenbesparingen voor werkgevers in dure tijden

1605
DELEN
3 kostenbesparingen voor werkgevers in dure tijden

Niet alleen voor particulieren maar ook op zakelijk gebied zijn het financieel gezien uitdagende tijden. Alles wordt duurder, van de vaste lasten tot de grondstoffen. De roep vanuit het personeel om meer salaris neemt daarnaast ook toe, omdat zij aan het einde van de maand ook steeds meer moeite hebben om rond te komen. Een logische reactie, maar voor jou als werkgever een zeer lastige situatie. Toch zijn er simpele manieren die ervoor kunnen zorgen dat per direct de rekeningen iets naar beneden gaan waardoor jij financieel iets meer ruimte krijgt. Wat deze drie opties zijn? Wij leggen ze uit!

1.      Verleng voordelig

Veel werknemers krijgen een telefoon van de zaak inclusief abonnement. Wanneer je de kosten hiervoor bij elkaar optelt is dit een behoorlijke som geld. Je betaalt natuurlijk als werkgever deze kosten iedere maand. Maar in deze dure tijden is het aan te raden eens scherp te kijken naar de abonnementen die jij hebt lopen. Moeten die dure toestellen allemaal wel zo snel vervangen worden? Vaak is er een goedkoop sim only abonnement mogelijk. Een besparing die bij veel werknemers ontzettend veel kan opleveren. En vaak vinden werknemers het helemaal geen probleem.

Verleng voordelig

2.      Sluit over

Naast de telefoonabonnementen zijn er nog veel meer abonnementen waar wellicht een besparing mogelijk is. Denk aan energiecontracten (ja, ook in dure tijden kan dit lonen) en internetabonnementen. Vaak loont het al om telefonisch contact op te nemen met de aanbieder en aan te kondigen dat je wellicht over wilt gaan stappen. In veel gevallen willen ze jou als klant natuurlijk niet kwijt en zijn er opeens allerlei kortingen nodig. Het is altijd even een belletje waard en schroom dan ook niet om dit te doen.

3.      Ruimteoverschot?

Sinds een aantal jaren is thuiswerken veel gangbaarder geworden. Dit zorgt ervoor dat veel mensen tegenwoordig hybride of remote werken. Hierdoor blijven er vele dagen in de week veel bureaus helemaal leeg. Zonde van de ruimte en het geld. Als jij als werkgever inmiddels de conclusie kunt trekken dat het in jouw geval structureel lijkt te zijn dat werknemers meer thuiswerken, dan is het goed om eens te overwegen naar een kleiner pand te gaan. Dit scheelt ontzettend veel geld in de maandelijkse lasten en daarnaast is het ook een besparing in de kosten die je verschuldigd bent aan je werknemers in het kader van reizen. Een verhuizing kost wellicht even een investering. Maar wanneer je dit op voorhand goed uitzoekt, dan is hier een leuke winst in de toekomst te halen.

Kortom, wacht niet met in actie komen tot het moment dat je de rekeningen niet meer kunt betalen maar kom vandaag nog in actie. Door tijdig een plan te maken kun jij ervoor zorgen dat je de toekomst aankan op financieel gebied. Veel besparingen kunnen al plaatsvinden zonder dat iemand hier last van heeft, of in ieder geval dit als negatief ervaart. Overleg ingrijpendere veranderingen altijd wel met je werknemers of de OR en neem ze mee in je overwegingen. Dit kan ervoor zorgen dat er geen wrijving ontstaat en jullie gezamenlijk de schouders eronder zetten!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here