Home Online Marketing 3 belangrijke factoren in het succes van je website

3 belangrijke factoren in het succes van je website

23
DELEN
3 belangrijke factoren in het succes van je website

Een goede website is als bedrijf onmisbaar. Het is je online visitekaartje waar mensen informatie kunnen vinden over je bedrijf en je dienstverlening of producten. Een aantal belangrijke factoren draagt bij aan het maken van een succesvolle website. We bespreken er drie.

Zoekmachine optimalisatie

De vindbaarheid van je website is cruciaal in het behalen van het doel ervan: online gevonden worden door klanten en potentiële klanten. Daarom is zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, van groot belang bij het opzetten van je website. Dat betekent dat je aandacht moet besteden aan metadata, het correct invoeren van informatie bij het plaatsen van afbeeldingen en bovenal de teksten op je website. Zoekwoorden die verband houden met jouw diensten of producten moeten voldoende verwerkt worden in zowel teksten als tussenkopjes. Als je zelf weinig tot geen ervaring met SEO hebt, kan het verstandig om dit uit te besteden aan mensen die er meer verstand van hebben. Dat kan geld kosten, maar het is wel cruciaal in het slagen van je website.

User experience

De tijd dat je als bedrijf qua externe communicatie vooral al zendgedrag deed, is wel voorbij. Belangrijker dan wat jij wilt vertellen, is wat een bezoeker van jouw website zoekt. Daarom moet je daar je website op inrichten. Geef de informatie die relevant is voor bezoekers die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten en zorg dat die informatie ook gemakkelijk te vinden is op de website. Dat kan leiden tot een website niet een heel verhaal vertelt over jouw bedrijf, maar dat is dan ook niet waar een klant naar op zoek is.

Interessante content over jouw expertise

Interessante content over jouw expertise

Het gratis delen van expertise klinkt misschien niet als een slimme zakelijke zet, maar precies dat is een belangrijke meerwaarde voor jouw website. Op deze manier laat je je spierballen zien als bedrijf, en tegelijkertijd geeft je de bezoeker iets wat interessant is om te lezen of te zien. Op die manier bouw je ook vertrouwen op in jouw bedrijf bij die bezoekers van jouw website én je geeft ze een reden om je website regelmatig te bezoeken als je regelmatig dergelijke blogs en video’s plaatst. Maak gebruik van je social media-kanalen om dit soort content onder de aandacht te brengen.

Beschouw de website van jouw bedrijf niet als een moetje om maar iets online te hebben waar mensen je contactinformatie kunnen vinden. Neem het serieus, want het kan een belangrijke rol spelen in jouw zakelijke succes.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here