Meest Uitgebreide Zakelijke Nieuwssite van Nederland

Gratis E-book
 

Hoogenbosch gaat meer snelheid in schoenencollecties brengen

124 keer gelezen

Hoogenbosch Retail Group zal voortaan vier schoenencollecties per jaar introduceren. Henk Sieders, algemeen directeur van Hoogenbosch, streeft ernaar dat de modeartikelen van het eerste kwartaal al voor de start van het tweede kwartaal weg zijn. Consumenten moeten telkens worden verrast door het winkelbeeld, want dat leidt tot meer traffic en verkoop.

Tevens is een nieuw label gelanceerd dat staat voor high fashion en low budget. In februari is Shick* toegevoegd aan 54 winkels van Dolcis. Ook de imagestore in de Kalverstraat presenteert het schoenenlabel. Het merk werd geïntroduceerd tijdens de beurs Miljonair Fair in december 2009. Sieders noemt Shick* een `dressy, fashionable schoen` met knipogen naar de tv-serie `Sex and the city`. Elke zes weken wordt een nieuwe collectie pumps, ballerina`s, booties en sandalen gelanceerd, met prijzen variërend van 10 euro voor een slipper tot 40 euro voor een laars. Het kinderschoenenmerk Clarks wordt eveneens toegevoegd aan het assortiment van Dolcis. Kinderschoenen zijn momenteel goed voor 5% van de totale omzet van Hoogenbosch.

Dolcis telt 99 vestigingen. De andere winkels van Hoogenbosch Retail Group zijn Manfield (64 vestigingen), Invito (42) en PRO (33).

Gebaseerd op: 
  © Profnews 2013 - Disclaimer