Meest Uitgebreide Zakelijke Nieuwssite van Nederland

Gratis E-book
 

Goedkope shag profiteert van recessie

772 keer gelezen

Het prijsvriendelijke shagmerk Look Out van Heupink & Bloemen vaart wel bij de huidige laagconjunctuur. Goedkope merken staan nu extra in de belangstelling. Maar commercieel manager Ad Huijbregts benadrukt dat Look Out al langer bezig is met een gestage opmars. Die is echter door de recessie in een stroomversnelling geraakt. Volgens Huijbregts is 40% van het volume in shag nu prijsvriendelijk. Vijf jaar geleden was dat nog maar zo`n 5%.

Volgens marketing manager Ernst-Jan Goïnga is met Look Out duidelijk gekozen voor een A-merk-uitstraling. Het is nu een shag waarmee je gezien kunt worden. Daarnaast is ook de kwaliteit verbeterd. Er ontstaat zelfs zoiets als een merkvoorkeur voor Look Out. Daarbij is Look Out een puur Nederlands product. Dat spreekt de echte shagroker aan, nu de grote internationale tabaksbedrijven shag steeds meer vanuit hun sigarettenmerken produceren.

Het prijsgebouw in shag, inclusief vloei, ziet er nu ongeveer als volgt uit: A-merk circa 6 euro, middensegment circa 5 euro en prijsvriendelijk circa 4 euro. Look Out is de snelste stijger in het prijsvriendelijke segment. Volgens Huijbregts staat de index van Look Out op 135, tegen 98 voor shag totaal. De invoering van het rookverbod in de horeca heeft volgens Huijbregts geen invloed gehad op de omzet.

Gebaseerd op: 
  © Profnews 2013 - Disclaimer